آفتاب

سفری رویایی به آفریقای جنوبی

سفری رویایی به آفریقای جنوبی

اگه دنبال سواحل زیبا برای گذروندن تعطیلات و استراحت هستین، یا شناکردن در محیط آرام و مشهور Camps Bay، یا بر فراز خط ساحلی خیره کننده شبه جزیره Cape، یا بازی گلف، حیات وحش زیبا و دیدن پنگوئن ها، وال ها و نهنگ ها، کیپ تاون مقصدیه که آرامش سفر رو برای علاقه مندان اون به ارمغان می آره. واقعا مشتاق دیدن این زیبایی ها هستین؟

اگه دنبال سواحل زیبا برای گذروندن تعطیلات و استراحت هستین، یا شناکردن در محیط آرام و مشهور Camps Bay، یا بر فراز خط ساحلی خیره کننده شبه جزیره Cape، یا بازی گلف، حیات وحش زیبا و دیدن پنگوئن ها، وال ها و نهنگ ها، کیپ تاون مقصدیه که آرامش سفر رو برای علاقه مندان اون به ارمغان می آره. واقعا مشتاق دیدن این زیبایی ها هستین؟ به شما توصیه می کنیم به کیپ تاون و آفریقای جنوبی مسافرت کنین.
نوامبر تا آوریل بهترین زمان برای مسافرت به آفریقای جنوبی.
با ما همراه باشین تا این سفر به خاطر موندنی رو با بازدید از مناطق زيباي كيپ تاون ، ژوهانسبورگ ، پارك جنگلي و سان سيتي براتون برنامه ریزی کنیم.
شروع سفر:

بعد از حدود 15-10 ساعت تو هواپیما به کیپ تاون میرسین. شهری که زیبایی طبیعیش فوق‌العاده ست. منقطه اصلی شهری کیپ تاون بین یک کوه و دریا قرار داره. فاصله نزدیک اون دو به هم باعث شده که آب و هوای خوبی داشته باشه و در یک نگاه بتونید هم کوه رو ببینید هم دریا رو. خوبه که به محل اقمتتون(هتل) برین کمی استراحت کنین ،دوش بگیرین و با توجه به ساعت رسیدن پروازتون از امکانات هتل استفاده کنین و لذت ببرین و خودتون رو برای روزهای پیشرو آماده کنین.
کیپ تاون مترو نداره ولی به جای آن از سیستم تراموایی قوی و کارآمد بهره منده که تقریباً‌ همه نقاط شهر را پوشش میده و تنها فرودگاه دولتی این شهر در 17 کیلومتری شمال کیپ تاون واقع شده. 

کیپ تاون مقصد اول توریست‌هایی هست که به آفریقای جنوبی سفر می‌کنن. تیبل مانتین، رستوران‌های ساحلی، بارهای خیلی خوب، رابین آیلند و سواحل دریا از جمله جاذبه‌های این شهر به حساب میان. برای گشت و گذار فهرست بلند بالایی در کیپ تاون خواهید داشت؛ از رفتن به بالای قله تیبل مانتین که اصولا همیشه با یک تکه ابر پوشیده شده گرفته تا رفتن به صحرا و دیدن طبیعت جانوری، رفتن به آکواریوم‌های معروف، رستوران‌ها و بارهای معروف ، وقت گذرونی در منطقه واتر فرانت و چرخ فلک و مغازه‌های مختلفش، دیدن جزیره رابین آیلند و زندانی که نلسون ماندلا در اون محبوس بود و پرش آزاد از هواپیما با چتر و تفریحات هیجان انگیز دیگه. طبیعتا تجربه همه این‌ها بدون عکاسی و ثبت تصاویر ممکن نیست بنابر این حتما قبل از تصمیم به تجربه هر برنامه‌ای یادتون باشه تا باتری دوربین‌تون رو شارژ کرده باشین و در صورت امکان، یه زاپاس هم همراهتون ببرین.
در ادامه:
روز بعد رو به گشت با هلیکوپتر اختصاص میدیم. گشت های شهری کیپ تاون با هلی کوپتر یه پیشنهاد خیلی خوبه که می تونین انتخاب کنین. تو این پرواز جاهایی مثل Durbanville، Franschhoek، Stellenbosch و Constantia وجود دارن و می تونین از دیدنشون لذت ببرین.
هیجان سفر تون با پرواز بر فراز شهر کیپ تاون و کوه تیبل مانتین آغاز می شه و در ادامه می تونین از ماساژ درمانی آرام بخش هم استفاده کنین.می تونین از میان پروازهای متنوع با قیمت های مناسب، انتخاب کنین ،موقعیت های مکانی این گشت طوری انتخاب شده که بهترین تجربه را برای شما به ارمغان بیاره و از این گشت یک روز به یاد ماندنی برای شما باقی بذاره.
بسیاری از خونه های کیپ تاون جالب و دلپذیره و به شیوه و سبک خونه های پارلمانه و چندین موزه و کلیسای جامع و مسجد رصدخانه سلطنتی و دانشگاه کیپ تاون در نزدیکی شهره . خیابون های عریض کیپ تاون با فروشگاه های پر از کالا مکان مناسبی برای وقت گذرونیه .

اگر یک گلف باز حرفه ای هستین می تونین از مرکز گردشگری این شهر سراغ بهترین زمین های گلف را بگیرین.
از موزه الماس کیپ‌تاون دیدن کنین، تو این موزه از گرون قیمت ترین الماس های جهان نگهداری می شه. تو این موزه می تونین نمونه کپی برداری شده از مشهورترین الماس دنیا و داستان های سه میلیارد ساله در مورد شکل گیری نهایی الماس را ببینین و بشنوین. تور این موزه حدود 40 دقیقه ست.که ساعت کار اون 9 صبح تا 9 شبه.

باغ های کمپانی نه تنها مجموعه ای از انواع گیاهان و درختاست ، بلکه مکانی برای استراحت در مرکز شهر نیز هستن که با ساختمون های بلند پوشیده شده ند. درختای این باغ ها در سال 1652 میلادی به منظور پرورش میوه و سبزیجات برای سربازان نیروی دریایی آلمان کاشته شدن. این مجموعه شامل چندین جاذبه گردشگری شهر نیز همچون کلیسای جامع سنت جورج نیز هست که نماد ساکنین ضد نژادپرستیه. تو این باغ همچنین شاهد خانه پارلمان نیز هستیم که وزیر کشور، هنریک ورورد در سال 1966 میلادی در این مکان ترور شد. نلسون ماندلا نیز در سال 1994 میلادی نخستین سخنرانی خود به عنوان رئیس جمهور جدید آفریقا را از این خانه انجام داد.
به جزیره روبن برین، این جزیره در 12 کیلوکتری از مرکز کیپ تاون و در خلیج تیبل قرار دارد و پیاده روی در آن بسیار با صفاست. زندان این جزیره بسیار مشهور است زیرا نلسون ماندلا 18 سال از 27 سال اسارت خودشو تو این زندان سپری کرده. موزه ای در این زندان وجود داره که اطلاعات جالبی در اختیار گردشگران قرار می ده و بیشتر حول موضوع نژاد پرستیه.

برای کوه نوردی و در دل طبیعت بودن به کوه تیبل برین که یکی از بزرگ ترین جاذبه های گردشگری آفریقای جنوبی، کوه تیبل در کیپ تاون است. با ماشین های کابلی می توان بالای کوه رفت و از مناظر لذت برد. بسیاری از گردشگران ترجیح می دن پیاده به پای کوه برگردن. البته، ترکیب صخره های شیب دار و بادهای تند می تونه مرگبار باشه. آب و هوای این کوه بسیار متغیره و در کمتر از یک دقیقه ممکنه مه غلیظی همه کوه را فرا بگیره.
آکواریوم دو اقیانوس کیپ تاون استانداردهای جهانی رو داره و یکی از جاذبه های اصلی این شهر به شمار می ره. این آکواریوم در ساحل V&A واقع شده و زندگی دریایی موجودات اقیانوس هند و آتلانتیک رو به نمایش می ذاره. در این آکواریوم حدود 3 هزار جانور دریایی مثل کوسه، لاک پشت و پنگوئن ها زندگی می کنن. بخش کودکان این مجموعه فعالیت های جالبی داره که مناسب کودکان 4 تا 10 سالست. 

ساحل ویکتوریا و آلفرد (V&A )که این ساحل همیشه پر از گردشگران از سراسر دنیا با فرهنگ های مختلفه. رستوران، فروشگاه، سینما، بازارهای خونگی و انبارهای دوران ویکتوریا که بازسازی شدن مورد توجه گردشگران قرار میگیره. این ساحل به ویژه موقع شب خیلی با صفاست و همیشه موسیقی زنده در آن اجرا می شه.
بعد از سیاحت و لذت بردن از کیپ تاون میریم به سمت سان سیتی. فاصله کیپ تاون تا سان سیتی 2 ساعته و با پرواز انجام میگره. طی سال ها این شهر برندۀ جوایز بسیاری شد که از مهمترین اونا جایزه مسافرتی دنیا (World Travel Award (WTA) for leading hotel brand ) در سال 2008 است.

سان سیتی مجموعه ای وسیع از امکانات تفریحی، ورزش های آبی، گلف و تفریحات خانوادگی به همراه سرزمینی فانتزی و سرسبز در دل آفریقا را تو خودش جا داده. این شهر با منظره های فوق العاده دیدنی در کنار پارک ملی پیلانسبرگ قرار گرفته که همراه باهم، تجربه ای بیادماندنی را برای شما رقم می زنند.

ریزورت سان سیتی شب و روز تفریح و شادی را برای تمام مسافرین با هرنوع سلیقه ای به ارمغان می آره. این تفریحات عبارتند از بازدید از دره ی امواج، سوارکاری، کوهنوردی، خرید، غذاخوری. این شهر همچنین بدلیل برپا کردن انواع کنسرت و نمایشگاه های خارق العاده، خیلی معروف شده و برای اکثر مسافرها جالبه.
وقتی که در سان سیتی هستین، فقط باید در آرامش استراحت کنین و از امکانات خاص این منطقه نهایت استفاده رو ببرید. حتما به ورزشگاه و مراکز آب معدنی برید و از بازی تنیس یا اسکواش و بازی گلف در یکی از دو زمین گلف درجه یک آفریقا لذت ببرین. می توانید در روزهای گرم در کنار استخرهای فراوان استراحت کنین و خنک بشین. به همین منظور می تونین در پارک آبی هم به اسکی روی آب و موج سواری بپردازین.

سان سیتی فقط 15 کیلومتر با پارک ملی پیلانسبرگ که یکی از بزرگترین پارک های آفریقا و مناطق آبی آزاد جهان است، واقع شده. این پارک نمایش دهنده ی 5 منظره ی بی نظیر و دیدنی و چندین منظره ی کوهستانی است که در دهنه ی یک آتشفشان بسیار بسیار قدیمی قرار گرفته.

پارک ملی پیلانسبرگ با کلبه ها جنگلی زیبا شما را به گشت سافاری به اعماق طبیعت می بره. دیدن زرافه ها و شیرها و یوزپلنگهایی که به دنبال آهو می دوند شما را به شعف وا می داره. پارک جنگلی پیلانزبرگ به سان سیتی خیلی نزدیکه و یکی از بزرگ ترین پارک های جنگلی آفریقای جنوبیه.
و در آخر به ژوهانسبورگ، جوزی، ایگولی، جوبورگ یا شهر طلا، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی و مرکز ثروتمند‌ترین استان آفریقای جنوبیه میریم.

درسته که ژوهانسبورگ بزرگترین شهر دنیا نیست وهیچ رودخانه، دریاچه یا ساحلی نداره اما با موزه ها، پارکها، گالری های نقاشی و دیدنی های زیبا و معادن بزرگ طلا در کمتر از یک قرن از یک کمپ کوچیک به شهری بزرگ تبدیل شده . این شهر از بخش‌های ژوهانسبورگ مرکزی، سووتو، سندتون، رندبورگ و رودپورت تشکیل شده. ژوهانسبورگ بسیار پر جنب و جوش، قلب اقتصادی آفریقای جنوبیه. این شهر منبع حجم بسیار بزرگی از تجارت طلا و الماسه. برای همین در حال حاضر این شهر قوی ترین اقتصاد را در آفریقای جنوبی داره. اگر تو کل شهرهای دنیا بخوایم از حداقل چهل شهر نام ببریم که خیلی بزرگ هستند بی تردید ژوهانسبورگ یکی از این شهرهاست. 
تو این شهر شما می تونید هنر آفریقایی، صنایع دستی، کارهای تزئینی چوبی، عتیقه جات، پوشاک و البسه، الماس، طلا و جواهرات را از مراکز خرید ژوهانسبورگ، بازارهای متعدد خیابونی و فروشگاه های زنجیره ای بخرین. بزرگترین مرکز خرید ژوهانسبورگ سند تان سیتیه که اکثر مارکهای معتبر رو داره و از طرف دیگه به مجموعه ای از کلیه رستورانهای بین المللی بنام نلسون ماندلا وصله. از مراکز خرید دیگه ی این شهر می شه هارتبی اسپورت دام، جی بی ان سنترال، برایت واتر کومونز، پیک ان پی، بازار ایست گیت و بروما لیک را نام برد.
ژوهانسبورگ خونه ی ساختمونای بلند و آسمان خراشای آفریقاست. بلند ترین برجهای این قاره مثل برج هیلبرو، برج سنتک و مرکز کالترون در میون ساختمانهای لوکس دیگه ساختار این شهرو تشکیل می ده. خیلی از پارکها و باغها هم تو این شهر میون ساختمانهای مدرن قرار گرفته بطوریکه این شهر را به یکی از سر سبزترین شهرهای دنیا با بیش از شش میلیون درخت تبدیل کرده. ژوهانسبورگ یکی از دیدنی ترین و پرجاذبه ترین مناطق توریستی دنیا محسوب میشه و گشت شهر ژوهانسبورگ بدون شک می تونه جذاب باشه. بازدید از گلدریف سیتی که معدن توریستی استخراج طلا و آشنایی با سبک زندگی و فرهنگ شهر ژوهانسبورگ در سالهای 1900 میلادیه و برای جوانهای ماجراجو شهر بازی نزدیک گلدریف سیتی خاطره ای فراموش نشدنیه.

پل ماندلا یکی دیگه جاذبه های این شهره و پانوراما که بلندترین ساختمان آفریقای جنوبیه و با رفتن به پنجاهمین طبقه میشه مناظری زیبا از شهر ژوهانسبورگ را تماشا کرد.

پارک شیرها یک پارک وحشی زیباست و اونجا میتونین از نزدیک با زندگی شیرها آشنا بشین.
سعی کردیم یه برنامه خلاصه رو بهتون معرفی کنیم سفر رو به اتمامه و برای برگشت کم کم خودمون رو آماده میکنیم...

این یک نمونه از هزاران برنامه متنوع ما برای تور آفریقای جنوبی میباشد. برای رزرو یا خرید بهترین تورها با ما تماس بگیرید. 88559925-021
کد N1535107

وبگردی