آفتاب

سازمان‌دهی عظیمی شکل گرفته تا موسیقی با مشکلات اساسی مواجه شود/ ارشاد هم کمک نمی‌کند

سازمان‌دهی عظیمی شکل گرفته تا موسیقی با مشکلات اساسی مواجه شود/ ارشاد هم کمک نمی‌کند

اردوان کامکار با بیان اینکه تغییرات وزارت ارشاد به ما ربطی ندارد، گفت: معتقدم باید گاهی اوقات افسار موسیقی را کشید چراکه موسیقی‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌شود؛ در جای مناسب خود نیستند.

اردوان کامکار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ با اشاره به انتشار کتاب «مجموعه قطعات اردوان کامکار» گفت: این کتاب مدت یک ماه است که وارد بازار شده تا در اختیار علاقه‌مندان و هنرجویان موسیقی باشد اما مراسم رونمایی از کتاب حدود دو هفته دیگر برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه دوسال از زمان آوانگاری تا چاپ کتاب طول کشید، ادامه داد: خدا را شکر بازتاب توزیع اثر بسیار خوب بوده. این کتاب براساس قطعاتی که در این سال‌ها ساختم؛ انتخاب و تالیف شده است.

او ادامه داد: این اولین کتابی است که منتشر می‌کنم. آوانگاری کتاب براساس سخت و آسانی قطعات نیست و همه قطعات در یک سطح هستند. این کتاب مانند کتابهای آموزشی دیگر نیست که درس‌ها به تدریج در آن پیشرفته‌تر شوند بلکه شامل یکسری قطعات است که سعی شده همه در یک سطح باشند.

این هنرمند درباره تغییرات اخیر در وزارت ارشاد نیز گفت: تغییراتی که در وزارت ارشاد صورت می‌گیرد هیچ ربطی به ما ندارد چراه این سازمان کمکی به ما نمی‌کند.

او در بخش دیگری از صحبت‌هایش ادامه داد: معتقدم باید گاهی اوقات افسار موسیقی را کشید چراکه موسیقی‌هایی که در حال حاضر اجرا می‌شود در جای مناسب خود نیستند.

کامکار افزود: موسیقی که باید در کافی‌شاپ‌ها و قهوه‌خانه‌ها اجرا شود؛ متاسفانه امروز در بهترین سالن‌های کشور برگزار می‌شود و در بیشتر موارد بالاترین امکانات در اختیار موسیقی قرار می‌گیرد که بیشتر مناسب رستوران‌هاست.

او با بیان اینکه سرمایه‌گذارانی که تنها به سود اقتصادی فکر می‌کنند بیشترین صدمه را به هنر می‌زنند، گفت: این افراد هیچ اطلاعاتی در زمینه هنر و موسیقی ندارند و فقط به سود اقتصادی فکر می‌کنند. متاسفانه برخی از هنرمندان نیز گرفتار این شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده و در دام آنها گرفتار می‌شوند و به زباله‌دان تاریخ می‌پیوندند.

او ادامه داد: وقتی هنرمندان گرفتار این جریانات می‌شوند متاسفانه به دلیل اینکه این سوداگران فقط به پول می‌اندیشند؛ مجبور می‌شوند به آنچه این افراد می‌خواهند، تن دهند.

این هنرمند بیان کرد: این شرکت‌ها و افراد فقط از هنرمند سوءاستفاده می‌کنند و وقتی به هدفشان رسیدند دیگر سراغ هنرمند نمی‌روند. فضای موسیقی متاسفانه به شدت به این مسایل آلوده شده است.

کامکار تصریح کرد‌: موسیقی فاخر در حال از بین رفتن است و سازمان‌دهی عظیمی شکل گرفته تا موسیقی و در کل هنر با مشکلات اساسی مواجه شود. این موضوعات برای هنر  کشور بسیار خطرناک است. و در این میانه؛ هیچ نهادی ازجمله وزارت ارشاد به هنرمندان کمک نمی‌کند، ما مگر چقدر می‌توانیم در مقابل این مسایل بیایستیم و با این فساد مقابله کنیم؟!

کد N1534484

وبگردی