آفتاب
میراث فرهنگی در هفته گذشته؛

میراث سلطانی‌فر برای مدیر بعدی/ برگزاری روز جهانی میراث دیداری

میراث سلطانی‌فر برای مدیر بعدی/ برگزاری روز جهانی میراث دیداری

جابجایی رئیس سازمان میراث فرهنگی به وزارت ورزش و گرامیداشت روز جهانی میراث دیداری و شنیداری از جمله خبرهای میراث فرهنگی و گردشگری در این هفته بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمان اعلام کرد که یک پروژه گردشگری بزرگ با سرمایه یک‌هزار میلیارد تومانی در منطقه هنزای کرمان به اجرا می رسد. این منطقه گردشگری پس از سرمایه گذاری در منطقه قلعه‌گنج کرمان یکی از بزرگترین سرمایه گذاری ها در این استان خواهد بود.

در این هفته همچنین خبر رسید که رئیس سازمان میراث فرهنگی قرار است به وزارت ورزش و جوانان برود از این رو، رئیس جمهور، مسعود سلطانی‌فر را به عنوان وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی کرده است. به این ترتیب، دهمین رئیس سازمان میراث فرهنگی باید توسط رئیس جمهور معرفی شود با این وجود و با معرفی رئیس جدید سازمان میراث فرهنگی، این سازمان در دولت یازدهم، سومین رئیس را تجربه می کند. 

گمانه‌زنی‌ها درباره رئیس بعدی این سازمان بسیار زیاد شده به نحوی که اکنون حدود ۱۰ نفر در میان فعالان گردشگری و میراث فرهنگی برای جایگزینی مطرح هستند.

در این هفته همچنین با آغاز پروازهای مستقیم بین تهران و آمستردام روابط گردشگری بین ایران و هلند رنگ تازه ای به خود گرفت. قرار است با آغاز پروازهای مستقیم بین این دو شهر، تورهای گردشگری و روابط فرهنگی بین این دو کشور گسترش یابد.

این هفته همچنین خانه پدری پیشکسوت مردم شناسی در تفرش به موزه مردم شناسی تبدیل شد. خانه محمد میرشکرایی در تفرش توسط رئیس سازمان میراث فرهنگی افتتاح شد. این خانه در دهه ۷۰ به ثبت ملی رسیده بود.

همچنین همزمان با روز جهانی میراث دیداری و شنیداری، کمیته حافظه جهانی ایران در تالار قلم سازمان کتابخانه و اسناد ملی این روز جهانی را گرامیداشت.

در این برنامه وزیر علوم به همراه رئیس سازمان کتابخانه و اسناد ملی که برای وزارت ارشاد از سوی رئیس جمهور به مجلس پیشنهاد شده، حضور داشتند.

وزیر علوم پیشنهادهایی را به کمیته حافظه جهانی اعلام کرد و گفت که بهتر است روی ثبت جهانی میراث دیداری و شنیداری تاکید بیشتری شود.

کد N1533839

وبگردی