آفتاب

برنامه دیدار با آندرانیک چخومیان برگزار می شود

برنامه دیدار با آندرانیک چخومیان برگزار می شود

مراسم دیدار با آندرانیک خچومیان نویسنده برنده نشان کانتق ارمنستان روز دوشنبه ۱۰ آبان در کتابفروشی افق برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی نشر افق، مراسم دیدار با آندرانیک خچومیان مترجم ایرانی برنده نشان کانتق ارمنستان روز دوشنبه ۱۰ آبان در کتابفروشی افق برگزار می شود.

این برنامه به بهانه‌ اهدای نشان «کانتق» از سوی کانون نویسندگان کشور ارمنستان به خچومیان برگزار می شود.

چخومیان این نشان را به تازگی و برای سال‌ها تلاش در زمینه‌ مبادلات بین فرهنگی و ترجمه‌ ادبیات ارمنی، از سوی کانون نویسندگان ارمنستان با همکاری کلیسای اجمیازین مقدس نویسندگان کشور ارمنستان دریافت کرده است.

 آندرانیک خچومیان نویسنده، مترجم، کارگردان تئاتر، مدیر تولید سینما و ... تاکنون آثار زیادی را در حوزه‌ی داستان و نمایش‌نامه از زبان ارمنی به فارسی ترجمه کرده است. وی بیش از ۳۰ نمایش‌نامه از نمایش‌نامه‌نویسان بزرگ جهان ترجمه کرده است. وی همچنین برای فعالیت‌های پیوسته‌ خود در زمینه‌ ترجمه‌ متون ارمنی به فارسی و بالعکس و همچنین انجام مبادلات فرهنگی بین گروه‌های نمایشی هر دو کشور، مدال طلای وزارت فرهنگ و هنر ارمنستان را دریافت کرده است. تهیه‌کنندگی و مدیریت تولید چندین تله‌فیلم و فیلم سینمایی و ایفای چند نقش، از دیگر فعالیت‌های اوست.

رمان «به آینه نگاه نکن»، «رفیق پامجونی» و «زن رئیس شورای محله» از جمله آثاری هستند که نشر افق از این مترجم چاپ کرده است.

برنامه‌ دیدار با این مترجم، عصر دوشنبه ۱۰ آبان از ساعت ۱۷:۳۰ با حضور جمعی از مترجمان و روزنامه‌نگاران و نویسندگان فارسی و ارمنی‌زبان در کتابفروشی افق واقع در خیابان انقلاب، جنب سینما سپیده، نبش کوچه اسکو برگزار می شود.

در این برنامه علاوه بر خچومیان، اسدالله امرایی، آندارنیک سیمونیان و مسعود عالی محمودی درباره‌ آثار و ویژگی‌های ترجمه‌های آندرانیک خچومیان، سخنرانی خواهند کرد.

کد N1533826

وبگردی