آفتاب

تفاهم نامه فرهنگی نشر بین ایران و صربستان امضا شد

تفاهم نامه فرهنگی نشر بین ایران و صربستان امضا شد

انتشارات الهدی و اتحادیه ناشران صربستان، اولین تفاهم نامه فرهنگی نشر بین دو کشور را امضا کردند.

به گزارش ایلنا، در حاشیه حضور ایران به عنوان مه‌مان ویژه نمایشگاه کتاب بلگراد، این تفاهم نامه دوجانبه با حضور محسن سلیمانی، رایزن فرهنگی کشورمان در صربستان، حمید دهدشتی، معاون انتشارات و تولید فنی موسسه الهدی، داود محمدی معاون بازرگانی گروه انتشاراتی الهدی و خانم انا اوپاچی رییس اتحادیه ناشران صربستان و دیان پاپیچ رییس انتشارات لاگونا و نماینده اتحادیه ناشران در غرفه آژانس ادبی نوروز به امضا رسید. 

در این ملاقات طرفین ضمن معرفی گزیده‌ای از فعالیت‌های موسسات خود بر علاقه‌مندی بر همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور تاکید کردند. 

طبق این تفاهم نامه درخصوص همکاری و تبادل اطلاعات بین ناشران دوکشور با رعایت ضوابط حقوق بین المللی کتاب و همچنین تقویت همکاری‌های دو جانبه برای تبادل اثار صربی و فارسی و نیز خلق اثار مشترک از دیگر موارد توافق شده است. به همین منظور بروشور‌های گروه انتشاراتی الهدی به زبان انگلیسی جهت انتخاب کتاب در اختیار طرف صربی قرار گرفت. 

طرف صرب پس از اطلاع از فعالیتهای گروه انتشاراتی الهدی که نمایندگی ۲۵ ناشر بزرگ ایران را بر عهده دارد و تمجید از این فعالیت‌ها، در خصوص انجام همکاری‌های مشترک بسیار ابراز تمایل کردند. 

طبق توافقات صورت گرفته در این دیدار، به زودی کتاب‌های صربی نیز معرفی می‌شود تا همکاری‌های طرفین برای انتخاب کتاب مورد نظر اغاز شود.

کد N1533455

وبگردی