آفتاب
در اولین دوره برگزاری؛

برگزیدگان جشنواره لباس عاشورایی معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره لباس عاشورایی معرفی شدند

برگزیدگان نخستین جشنواره لباس عاشورایی با حضور نایب رئیس شورای شهر تهران و دبیر کارگروه مد و لباس معرفی و تقدیر شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره لباس عاشورایی که عصر امروز پنجم آبان ماه در تالار رودکی و با حضور سردار مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران و حمید قبادی دبیر کارگروه مد و لباس برگزار شد، طراحان برگزیده این نمایشگاه معرفی و تجلیل شدند.

در بخش لباس مردانه هیچکدام از طراحان رتبه نخست را از آن خود نکرد اما فرحناز امیدی و فاطمه نعمتی به ترتیب مقام دوم و سوم را کسب کردند.

در بخش لباس کودک نیز سمیه شیخی و سونا پاکار با لباسی با عنوان لباس نوزاد و دافعیان رتبه سوم را به خاطر طراحی پیراهنی با عنوان «لبیک یا حسین» به خود اختصاص داد.

زهرا علی نقیان با طراحی مانتوی اجتماع با عنوان «باز این چه شورش است» نرگس طافی با طراحی لباس اجتماع باعنوان «ایستادگی» و رفیعه رازیانی مقام سوم را به خاطر طراحی مانتوی اجتماع با عنوان «قبای قافله» در بخش طراحی لباس زنان از آن خود کردند.

برگزیدگان کاربردی نخستین جشنواره لباس عاشورایی نیز معرفی شدند.

مهدی غفوری با طراحی پیراهن «ونوس» رتبه نخست، مجید افتخاری با طراحی مانتو با عنوان «پنجه» رتبه دوم، زهرا خداوردی‌پور با طراحی پیراهن و شلواری با عنوان «سفید سبز» رتبه سوم، مهران عباسی با طراحی پیراهنی با عنوان هیئت رتبه چهارم و بنیامین اسلامی با طراحی پیراهن «ماهان» مقام پنجم را از آن خود کردند.

همچنین استانهای آذربایجان شرقی، اصفهان، کرمان، یزد، کهگیلویه و بویراحمد، کرمانشاه، هرمزگان، گلستان، مرکزی، همدان و سیستان و بلوچستان را مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتند.

آزاده آریانا با طراحی لباس عزا با عنوان «شیله» از میان ۱۱ استان عنوان لباس برگزیده را به خود اختصاص داد.

همچنین در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره لباس عاشورایی از جلالی فعال در حوزه «پرچم دوزی» و دکتر شاد رئیس انجمن هنرهای تجسمی ایران و عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا تقدیر شد.

کد N1532712

وبگردی