آفتاب

دلتنگی «جیگر» برای کلاه قرمزی

 دلتنگی «جیگر» برای کلاه قرمزی

صداپیشه عروسک «جیگر» در مجموعه «کلاه قرمزی» با اشاره به حضورش در مجموعه عروسکی‌ «شکرستان» گفت: در «شکرستان عروسکی» صداپیشه 4 عروسک هستم. بهلول،‌ نوزاد، بیا، سرباز از این عروسک‌ها هستند.

«کاظم سیاحی» بازیگر سریال «لیسانسه‌ها» به کارگردانی سروش صحت گفت: از سالها پیش سروش صحت را می‌شناسم و با یکدیگر دوست هستیم، اما تا به حال در سمت کارگردان با وی همکاری نداشتم.

وی ادامه داد: نقشی که در سریال «لیسانسه‌ها» بازی می‌کنم را بسیار دوست دارم و باید دید نتیجه اثر و رضایت کارگردان به چه صورت خواهد بود، اما معتقدم حضورم در این نقش اتفاق متفاوتی را برایم رقم خواهد زد.

صداپیشه عروسک «جیگر» در مجموعه «کلاه قرمزی» با اشاره به حضورش در مجموعه عروسکی‌ «شکرستان» گفت: در «شکرستان عروسکی» صداپیشه 4 عروسک هستم. بهلول،‌ نوزاد، بیا، سرباز از این عروسک‌ها هستند.

وی در ادامه بیان داشت: تبدیل انیمیشن به عروسکی به نوبه خود سختی‌هایی را نیز به همراه دارد. معتقدم درباره «شکرستان عروسکی»  باید زمان زیادی بگذرد تا به خوبی دیده شده و از بازخوردها مطلع شویم. معمولا کارهای عروسکی به این صورت است که مشمول زمان می‌شوند. اما همین که در حال حاضر و با شرایط موجود اثری عروسکی در حال تولید است را باید اتفاق خوبی قلمداد کرده تا در طولانی مدت نقاط ضعف و قوت‌مان را پیدا کنیم.

بازیگر سریال «یادداشت‌های یک زن خانه‌دار» بیان داشت: افرادی که در «شکرستان» کار می‌کنند جزو حرفه‌ای‌های کار عروسکی هستند، اما نکته‌ای در این بین وجود دارد و آن هم این است که نباید این مجموعه را با سری انیمیشنی آن قیاس کنیم،‌چراکه همه چیز تغییر کرده و فقط نام «شکرستان» باقی مانده است.

سیاحی درباره اینکه کدامیک از این عروسک‌ها برایش دلنشین‌ترند، گفت: هنوز خیلی زود است که بخواهیم در این باره صحبت کرده و نظری قطعی دهیم. چراکه مجموعه‌ای نوپا است و باید زمان زیادی از آن بگذرد تا به قضاوت درستی برسیم.

صداپیشه عروسک «جیگر» با اشاره به حضورش در مجموعه «کلاه قرمزی» ادامه داد: حضور در مجموعه «کلاه قرمزی» برای همه ما شبیه به یک کلاس آموزشی بود و من و دوستانم هر زمان که در کاری عروسکی حضور پیدا می‌کنیم، سعی می‌کنیم همه داشته‌هایمان که از آقایان طهماسب و جبلی یاد گرفتیم را در آن اثر اعمال کنیم.

وی درباره عدم حضور یکساله «کلاه قرمزی» در نوروز 95 نیز بیان داشت: در این یکسال که «کلاه قرمزی» ساخته و پخش نشد، من و دوستانم جای خالی آن را به خوبی حس کردیم و دلمان برایش تنگ شد. دوست دارم از همینجا بگویم که بهتر است مسئولین به سلیقه مردم احترام گذاشته و مجموعه‌هایی که دوست دارند و با آنها ارتباط خوبی برقرار کرده‌اند را پخش کنند چراکه مخاطب از دیدن چنین مجموعه‌هایی که برایش نوستالژی دارد، حس خوبی خواهد داشت. ما نیز تمام نوروز سر کار بودیم و با تمام حساسیت‌های موجود آقای طهماسب کار می‌کردیم تا به سلیقه مردم احترام بگذاریم.

سیاحی همچنین درباره اینکه آیا «کلاه قرمزی» 96 ساخته می‌شود یا خیر نیز گفت: متاسفانه هنوز خبری در این باره نشنیدم، اما خودم همچنان دوست دارم تا همه ساله این مجموعه عروسکی روی آنتن رود.

وی اولویت حرفه‌ای خود را بازیگری دانست و افزود: معتقدم که صداپیشگی مثل بازیگری است. من بازیگری تئاتر خواندم و اولویتم بازیگری است، اما برای اینکه صداپیشه باشید نیز باید ابتدا بازیگر باشید.

فارس
کد N1532613

وبگردی