آفتاب
با سفر به هزاران سال بعد

پیتر جکسون پس از «هابیت» باز هم فیلم اقتباسی می‌سازد

پیتر جکسون پس از «هابیت» باز هم فیلم اقتباسی می‌سازد

پیتر جکسون کارگردانی که مجموعه فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» را در کارنامه‌اش دارد بار دیگر به سراغ یک فیلم اقتباسی فانتزی می‌رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، پیتر جکسون اعلام کرد قصد دارد برای پروژه‌ بعدی‌اش کتاب «موتورهای مرگبار» از انتشارات اسکولاستیک را جلوی دوربین ببرد.

گفته شده این فیلم قرار است بهار ۲۰۱۷ در نیوزیلند کلید بخورد.

خود جکسون با همکاری فران والش و فیلیپا بوینس که در فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» نیز با وی برای نوشتن فیلمنامه همکاری کرده بودند، رمان فیلیپ ریو را در قالب فیلمنامه پیاده می‌کند.

کارگردانی این فیلم را کریستین ریورز برعهده خواهد داشت که طراح جلوه‌های ویژه «ارباب حلقه‌ها» بود. ریورز از سابقه ۲۵ ساله همکاری با جکسون برخوردار است و جایزه اسکار بهترین جلوه‌های ویژه را برای فیلم «کینگ کونگ» در کارنامه دارد.

ریو در این باره گفته است: «موتورهای مرگبار» از آن داستان‌هایی است که اصلا خلق شده تا روی پرده بزرگ دیده شود. یک داستان فانتزی که در قلب آن یک داستان عاشقانه زیبا وجود دارد و از شخصیت‌های غنی پیچیده برخوردار است که ماجراها را پیش می‌برند.

ریو گفت از این‌که کریستین ریورز قرار است این فیلم را کارگردانی کند هیجانزده و مطمئن است که فیلیپا و پیتر به بهترین نحوی می‌توانند این داستان را برای پرده بزرگ بنویسند. وی افزود: آنها تا کنون شماری از مهمترین‌ جهان‌های خیالی را در سینمای مدرن تصویر کرده‌اند.

اولین کتاب از مجموعه چهار جلدی «موتورهای مرگبار» در سال ۲۰۰۱ منتشر شد و داستان آن در هزاران سال آینده می‌گذرد؛ جایی که شهرهای جهان روی چرخ‌هایی عظیم حرکت می‌کنند و در جستجوی سیاره دیگری برای استقرار هستند. این مجموعه که در حوزه کتاب‌های کودکان منتشر شده برنده جایزه کتاب نستله اسمارتیز شد و سال ۲۰۰۲ نیز جایزه وایت‌برد را برد.

کد N1532370

وبگردی