آفتاب

روایت‌نژاد ایمانی از روند ساخت فیلم نفس+فیلم پشت صحنه

روایت‌نژاد ایمانی از روند ساخت فیلم نفس+فیلم پشت صحنه

طراح صحنه و لباس فیلم «نفس» معتقد است روایت تاریخ معاصر توسط یک دختر بچه وجه تمایز و ویژگی مثبت فیلم «نفس» است.

اصغر‌نژاد ایمانی طراح صحنه و لباس سینما و فیلم نفس  در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: فیلم «نفس» را به دلیل نوستالژی‌اش دوست دارم. ضمن اینکه فکر می‌کنم کمتر فیلمی است که از هر جهت مورد تایید عوامل کار باشد و خوشبختانه شاهد رضایت عوامل فیلم از ساخته شدن این فیلم سینمایی بودم.

وی ادامه داد: به اعتقاد من؛ روایت تاریخ معاصر توسط یک دختر بچه در این فیلم وجه تمایز و ویژگی مثبت فیلم «نفس» است چراکه سایر فیلم‌هایی که این مقطع از تاریخ را روایت کرده‌اند چنین ویژگی ندارد.

مدیر طراحی صحنه و لباس فیلم سینمایی «نفس»، یادآور شد: من به شخصه با فیلم «نفس» زندگی کردم و از حضور در این پروژه خوشحالم.

نژادایمانی با اشاره به طراحی صحنه و لباس در فیلم «نفس» گفت: فیلم سالهای اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۶۰ را روایت می‌کند و به تبع طراحی صحنه و لباس برای این فیلم سخت بود.

وی متذکر شد: سختی کار برای من از جایی شروع می‌شد که می‌خواستم علاوه بر فضاسازی حال و هوا و روح زمان در آن روزگار را نیز در طراحی صحنه و لباس تداعی کنم. از همه تجربه‌ام طی این سال‌ها استفاده کردم تا بتوانم کار را به گونه‌ای پیش ببرم که باور پذیر باشد و فضاسازی آن سال‌ها را تداعی کند.

این طراح صحنه و لباس سینما در پایان گفت: فیلم‌هایی که درباره آن سال‌ها ساخته می‌شوند، بستری انقلابی دارند و به فضاهای ویژه‌ای که انقلاب در آن اتفاق افتاده است، می‌پردازند. اما این فیلم فضای جامعه در زمان امروز است.

بخشی از مستند پشت صحنه فیلم «نفس»، به روایت چگونگی کار اصغر‌نژاد ایمانی طراح صحنه و لباس این فیلم اختصاص دارد که می‌توانید در پایین خبر مشاهده کنید.

حجم ویدئو: 36.62M| زمان ویدئو: 00:04:59
دانلود فایل ویدئویی
کد N1531425

وبگردی