آفتاب
مصطفی ابطحی در گفتگو با مهر:

زمان جدید جشنواره فیلم یاس اعلام شد/ وضعیت دعوت از مهمانان خارجی‌

زمان جدید جشنواره فیلم یاس اعلام شد/ وضعیت دعوت از مهمانان خارجی‌

دبیر جشنواره فیلم «یاس» با اشاره به اینکه استان مازندران قبلا اعلام کرده بود که ممکن است زیرساخت‌ها برای آبان فراهم نشود، بیان کرد مهمانان خارجی از ابتدا برای آذرماه دعوت شده بودند.

مصطفی ابطحی مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری و دبیر چهارمین جشنواره فیلم «یاس» با اشاره به اینکه این جشنواره به آذر ماه منتقل شده است، گفت: دوستان در استان مازندران برای برپایی هرچه باشکوه‌تر این رویداد فرهنگی در نظر داشتند سالن‌هایی را آماده کنند تا این جشنواره در این سالن های به‌روز برگزار شود. در حال حاضر آخرین مراحل تجهیز و تکمیل این سالن ها در حال انجام است به همین دلیل مسئولان مازندارن از ما خواستند تا فرصت اندکی را برای آماده سازی کامل سالن ها در اختیار آنها قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه این سالن ها تنها برای جشنواره فیلم «یاس» آماده نمی شود و برای همه رویدادهای فرهنگی که در آینده در استان مازندران برگزار می شود، تجهیز می شود، بیان کرد: هرچند ستاد برگزاری جشنواره در تهران آمادگی کامل برای برگزاری جشنواره را داشت اما به درخواست صمیمانه استان پاسخ مثبت دادیم تا سالن ها به خوبی تجهیز شود.

مدیرعامل موسسه رسانه های تصویری بیان کرد: البته نباید فراموش کرد که برگزاری یک جشنواره در تهران بسیار راحت تر از برگزاری جشنواره ها در استان های دیگر است، چرا که امکانات تهران بسیار خوب و قابل توجه است ولی ما باید این فرصت را به استان های دیگر هم بدهیم که تا با برگزاری رویدادهای مختلف فرهنگی هنری، شرایط برای توسعه امکانات خود را فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری جشنواره‌ها در استان های دیگر به غیر از تهران و تمرکززدایی رویدادهای فرهنگی امری قابل توجه است، توضیح داد: برگزاری رویدادهای فرهنگی در استان های دیگر امری قابل توجه و تصمیم بسیار درستی است. به هرحال هرچقدر امکانات بهتر باشد بر چهره فرهنگی شهر نیز تاثیرگذارتر است.

ابطحی در پاسخ به این نقد که تغییر در زمان برگزاری یک جشنواره بین المللی به نفع آن جشنواره نیست، گفت: هرچند معتقدم که برگزاری یک رویداد بین المللی باید زمان ثابتی داشته باشد، اما پیش از این هم تجربه تغییر زمان برگزاری این جشنواره را داشتیم، به گونه ای که این جشنواره در ابتدا شهریور ماه برگزار می شد و بعد به مهر و آبان منتقل شد، اما امیدوارم این تغییر آخرین تغییر زمانی برای برگزاری این جشنواره باشد.

وی افزود: خوشبختانه بخش خصوصی در ساخت و تجهیز سالن های استان مازندران حمایت قابل توجهی داشته است و با همکاری استان مازندران و استفاده از مشورت و راهنمایی تهران در راه تجهیز این سالن ها قدم برداشته است. نباید فراموش کرد که اقتصاد فرهنگ و هنر در حال پیشرفت است و بخش خصوصی می تواند در این زمینه سرمایه گذاری قابل اعتمادی داشته باشد.

دبیر چهارمین جشنواره فیلم «یاس» در پاسخ به این پرسش که دعوت از مهمانان خارجی حاضر در این جشنواره با تغییر زمان برگزاری چگونه صورت می‌گیرد، گفت: با توجه به اینکه استان مازندران پیش از این اعلام کرده بود ممکن است سالن ها در زمان لازم آماده نشود و امکان تعویق در برگزاری جشنواره وجود دارد، ما نیز مهمانان خارجی خود را برای آذر ماه دعوت کردیم. در نهایت این جشنواره از ۲۲ تا ۲۷ آذر ماه برگزار می شود.

کد N1531059

وبگردی