آفتاب
سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان:

ارسلان کامکار در سنندج مسترکلاس برپا می‌کند/ حضور در جشنواره فجر

ارسلان کامکار در سنندج مسترکلاس برپا می‌کند/ حضور در جشنواره فجر

سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان از برپایی یک مستر کلاس ویولن با حضور ارسلان کامکار و حضور یک مدرس بین المللی در جریان اجراهای این گروه در آینده خبر داد.

مهدی احمدی مدیر هنری و سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان در گفتگو با خبرنگار مهر درباره تازه ترین فعالیت های این گروه توضیح داد: پس از سپری شدن ایام سوگواری در دهه های اول و دوم محرم و به دلیل احترامی که مجموعه ارکستر فیلارمونیک کردستان برای این فضا قائل است، مسترکلاس نوازندگی ویولن را در شهر سنندج با همکاری و حمایت یک آموزشگاه خصوصی برگزار می کنیم که این برنامه آموزشی برای هنرمندانی است که سطح نوازندگی آنها از متوسط بالاتر است.

وی ادامه داد: این مستر کلاس آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفی کار نوازندگان ارکستر فیلارمونیک کردستان و هنرمندان فعال منطقه کردستان برگزار می‌شود. به هر ترتیب به احتمال فراوان تا یکی دو هفته آینده برنامه کلاس ها آغاز خواهد شد و ما می توانیم در خدمت استاد ارسلان کامکار که طی سال های گذشته همکاری بسیار خوبی با مجموعه داشت، باشیم.

سرپرست ارکستر فیلارمونیک کردستان با اشاره به برنامه های بعدی این مجموعه بیان کرد: چندی پیش آقای جنتی وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی سفری به کردستان داشت و ما موفق شدیم با ایشان دیداری داشته باشیم و خواسته‌هایمان را مطرح کنیم. یکی از مواردی که مطرح شد اختصاص یافتن یک مکان تمرین مناسب برای گروه بود که از سوی وزیر وقت قول مساعد هم داده شد. در حال حاضر ما جلسات تمرین خود را در سینما بهمن سنندج برگزار می‌کنیم که این مکان مناسب تمرین ارکستر نیست و لازم است دوستان در مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیداتی بیندیشند که بتوانیم در یک مکان تمرین اختصاصی حضور یابیم.

احمدی با تشکر از مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری استان کردستان در جریان حمایت از ارکستر فیلارمونیک کردستان گفت: خرید سازهای جدید نیز یکی از دیگر خواسته های ما از وزیر وقت ارشاد بود که امیدوارم این مهم نیز انجام پذیرد.

وی در پایان اشاره کرد: طبق برنامه ریزی هایی که انجام گرفته به احتمال فراوان در این دوره از جشنواره موسیقی فجر نیز حضور خواهیم داشت. البته آنچه در برنامه ریزی های گروه گنجانده شده حضور پرفسور کریمی استاد دانشگاه وین در مجموعه نوازندگان ارکستر به عنوان سولیست فلوت در کنسرت های جشنواره است که تصور می کنم با توجه به حضور این هنرمند بین المللی و خوانندگان جدید بتوانیم با یک رپرتوار با کیفیت در خدمت دوستداران موسیقی باشیم.  

کد N1529895

وبگردی