آفتاب

سوابق وزیر ارشاد پیشنهادی روحانی به مجلس چیست؟

سوابق وزیر ارشاد پیشنهادی روحانی به مجلس چیست؟

کم‌‌‌تر از یک هفته پس از استعفای علی جنتی، رییس جمهور، سید‌رضا صالحی‌امیری را به عنوان گزینه‌ پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی کرد.

سید‌رضا صالحی‌امیری که برای تصدی سمت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس معرفی شده است، از چهره‌های علمی و فرهنگی در دولت‌های اصلاحات و تدبیر و امید است و اکنون ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی را برعهده دارد.

صالحی‌امیری، 55 سال دارد و متولد امیرکلا در شهر بابل است. او دارای مدرک دکترای مدیریت دولتی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم و تحقیقات است. در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، دکتر صالحی معاون فرهنگی ستاد دکتر روحانی بود و در بحث‌ها و مناظره‌های انتخاباتی به تبیین و تشریح نگرش‌های وی پرداخت.

در کارنامه علمی و فرهنگی وی، تالیف و نگارش 14 عنوان کتاب و 35 عنوان مقاله علمی و پژوهشی به چشم می‌خورد که از آن جمله می‌توان به «آسیب شناسی فرهنگی در ایران»، « امنیت اجتماعی» و « انسجام ملی و تنوع فرهنگی» اشاره کرد.

صالحی‌امیری در سال 92 پس از اینکه مسعود سلطانی‌فر وزیر پیشنهادی دکتر روحانی نتوانست، رای اعتماد مجلس را برای تصدی در وزارت ورزش و جوانان کسب کند، توسط رییس جمهور سرپرست این وزارتخانه شد.

وی که پس از دو ماه و اندی سرپرستی وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد مجلس را برای این پست کسب نکرد، در 30 بهمن 92 به ریاست سازمان اسناد و کتابخانه ملی منصوب شد.

معاونت بررسی‌های استراتژیک وزارت اطلاعات در دولت خاتمی، ریاست کمیته اجتماعی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و معاونت فرهنگی و اجتماعی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از دیگر سوابق اداری و فرهنگی سیدرضا صالحی‌امیری به شمار می‌آیند.

همچنین از دیگر سوابق او می‌توان به ریاست انجمن علمی مدیریت و برنامه‌ریزی فرهنگی در ایران، مسوولیت برنامه‌ریزی فرهنگی واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی و مدیر مسئولی فصلنامه‌های مدیریت فرهنگی و راهبرد اجتماعی و فرهنگی اشاره کرد.

صالحی‌امیری همچنین عضو کمیسیون فرهنگی دولت، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت، عضو شورای فرهنگ عمومی، عضو کمیته فرهنگ و تمدن ایران و اسلام، عضو هیات امنای خانه کتاب و رییس کمیته ملی حافظه جهانی (یونسکو) است.

خبرآنلاین
کد N1529762

وبگردی