آفتاب

مرکز مشاوره تئاتر افتتاح شد/ ارائه مشاوره در گرایش‌های مختلف

مرکز مشاوره تئاتر افتتاح شد/ ارائه مشاوره در گرایش‌های مختلف

مراسم افتتاح مرکز مشاوره تئاتر با مدیریت علی‌اصغر دشتی شامگاه شنبه ۱ آبان‌ماه در تئاتر مستقل تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم که با اجرای قطعه‌ای نمایشی با موضوع ملاقات آغاز شد و در بخش‌های مختلف آن قطعاتی موسیقایی اجرا شد، مصطفی کوشکی مدیر تئاتر مستقل تهران گفت: اتفاق مهمی در اینجا رخ می‌دهد. از حدود ۷ ماه قبل بحثی را با اصغر دشتی آغاز کردیم که فضایی آموزشی راه بیاندازیم که به کیفیت آثار فکر کند و قصدش درآمدزایی نباشد.

سپس اصغر دشتی به تشریح بخش‌های مختلف مرکز مشاوره تئاتر نظیر کارگاه‌های مشاوره خصوصی و گروهی، کارگاه گفتگو، اعزام مشاور به شهرستان‌ها و کارگاه مشاوره بخش بین‌الملل پرداخت.

در بخش دیگری از این مراسم، مشاوران گرایش‌های مختلف مرکز مشاوره تئاتر معرفی شدند.

فرهاد مهندس‌پور، حسن معجونی، حمید پورآذری، سعید بهنام و اصغر دشتی مشاوران واحد کارگردانی این مرکز را تشکیل می‌دهند.

مهندس‌پور در این بخش از مراسم با اشاره به اینکه ما کمبودهایی در بخش آموزش داریم که ممکن است چنین مرکزی بتواند بخشی را برطرف کند، اظهار کرد: در بخش تئوری گمان می‌شود که تئوری‌های تئاتر فقط برای تئاتر است که این اشتباه است زیرا تئاتر با انسان و جامعه در ارتباط است و تئاتر ایده فکری و عقلانیت‌اش را از همه دانش‌های انسان و جامعه می‌گیرد. مرکز مشاوره اینجا به درد می‌خورد که آدم‌های مربوط به دانش‌های انسان و جامعه را کنار هم جمع کند تا درباره تئاتر با هم و مراجعه‌کنندگان حرف بزنند.

وی تأکید کرد: صرف تولید کردن مشکل فهم ما را در تئاتر برطرف نمی‌کند. دانش عمومی روزمره ما به هیچ وجه به درد تولید تئاتر نمی‌خورد. باید دانش تئوریک داشته باشیم. این مرکز عرصه‌ای برای ملاقات کردن است. امیدوارم این مرکز زمینه حرف زدن ما تئاتری‌ها را با هم فراهم کند زیرا ما امکان گفتگو کردن با هم را از دست داده‌ایم.

در واحد نمایشنامه نویسی نیز محمد چرمشیر و افروز فروزند به عنوان مشاور در این مرکز حضور دارند. به گفته اصغر دشتی خسرو حکیم رابط هم قرار است برای نمایشنامه نویسان مقیم شهرستان مشاوره دهد و علیرضا نادری هم کارگاه مشاوره‌ای را در منطقه لواسان برگزار کند.

در واحد طراحی صحنه سیامک احصایی، منوچهر شجاع و رضا مهدیزاده به عنوان مشاور معرفی شدند.

گلناز گلشن، شیما میرحمیدی و ندا نصر نیز مشاوران واحد طراحی لباس این مرکز معرفی شدند.

زهرا صبری، مریم معینی و حسن معجونی به عنوان مشاوران واحد تئاتر عروسکی، آیدین الفت و بامداد افشار به عنوان مشاوران واحد مهندسی صدا، بابک میرزاخانی، آنکیدو دارش و فرشاد فزونی به عنوان مشاوران واحد موسیقی، محمد باقر ضیایی، امیر راد، رامین اعتمادبزرگ، علی اتحاد و اشا صدر به عنوان مشاوران واحد پرفورمنس آرت، امیر اسمی و فرهاد فزونی به عنوان مشاوران واحد طراحی گرافیک و صبا کسمایی نیز به عنوان مشاور واحد طراحی نور مرکز مشاوره تئاتر معرفی شدند.

کد N1528941

وبگردی