آفتاب

غلامعلی فرهت درگذشت

غلامعلی فرهت درگذشت

غلامعلی فرهت هنرمند نقاش و پژوهشگر به‌علت بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامعلی فرهت هنرمند نقاش و پژوهشگر روز چهارشنبه ۲۸ مهرماه پس از تحمل رنج بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت.

 ساناز فرهت دختر این هنرمند در گفت‌وگو با ایلنا با بیان اینکه پدرش دوره شیمی‌درمانی را سپری می‌کرد، توضیح داد که بعلت وخیم شدن وضعیت جسمانی‌اش فرهت در بیمارستان به مدت بیست روز بستری شد اما متاسفانه پس از چند روزی که پدر به منزل بازگشته بود؛ روز چهارشنبه حال جسمیشان تغییر کرد و متاسفانه فوت کرد.

 غلامعلی فرهت متولد سال ۱۳۲۱ تبریز بود از در مقطع کار‌شناسی ارشد علوم سیاسی تحصیل کرده بود. این هنرمند پس از سال‌ها تحصیل، فعالیت و کار با پشت‌پا زدن به زندگی عادی و روزمره و رجعتی به درون خود و نگاهی به طبیعت و زیربنای هستی موفق به کسب تجربیات بی‌نظیر و ارزشمندی در حوزه «نقاشی» در میانسالی شده بود.

او که براثر یک اتفاق مسیر زندگی‌اش دگرگون شده و به دنیای هنر وارد می‌شود؛ پس از گذرندان یک دوره یک‌ماهه تا امروز به عنوان یک هنرمند خودآموخته به کارش ادامه داد. اگرچه آثار متفاوت از سبک‌های مختلف را کارکرده است اما بیشتر تفکراتش را به سبک سورئال نمایش داده و البته اغلب آثارش را پرتره‌ها تشکیل می‌دهند. او کار‌شناس برنامه تلوزیونی «هنر و اندیشه» در دهه ۷۰ نیز بود.

 این هنرمند روز پنجشنبه ۲۹ مهر از مقابل منزلش به سوی بهشت‌زهرا تشییع شد همچنین مراسم بزرگداشتی روز جمعه سی‌ام مهرماه برای این هنرمند در مسجد نور واقع در میدان فاطمی برگزار شد.

کد N1527287

وبگردی