آفتاب
محسن حسینی در افتتاحیه «پوف»:

خوشحال می‌شویم که نمایش دانشجویانمان را ببینیم

خوشحال می‌شویم که نمایش دانشجویانمان را ببینیم

محسن حسینی در افتتاحیه «پوف» عنوان کرد خوشحال می‌شویم که کار دانشجویانی را که بعدها جای ما را در تئاتر می‌گیرند، ببینیم چون هیچکس ابدی نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیین افتتاح نمایش «پوف» به کارگردانی فریناز صراف شب گذشته بیست و هفتم مهر ماه با حضور جعفر والی، قطب الدین صادقی و محسن حسینی و جمعی از هنرمندان و مخاطبان در حالی برگزار شد که محسن حسینی با جملاتی این نمایش را معرفی و افتتاح کرد.

محسن حسینی نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه گفت: مفتخریم که امشب برای اولین‌بار من به همراه قطب الدین صادقی به تالار ناصر خسرو آمدیم. برایمان جذاب است که در طبقه بالا یک درمانگاه و در محوطه تالار مولوی یک سالن تئاتر وجود دارد.

وی در مورد نمایشنامه «پوف» بیان کرد: خوشبختانه ۱۵ سال پیش با بازی درخشان گلاب آدینه و سیما تیرانداز این نمایش توسط مرحوم هوشنگ حسامی اجرا شد. این نمایشنامه داستان ۲ خانم است که سرنوشت سخت و مرارت‌های فراوانی را پشت سر گذاشتند و رگه‌های فمنسیتی دارند که دیدن اثر را جذاب می‌کند.

این کارگردان افزود: فریناز صراف کارگردان و بازیگر و سپیده دستینه دیگر بازیگر این نمایش، از دانشجویان ما در دانشگاه تنکابن بودند، امیدوارم که امشب نمایش خوبی را ببینیم.

وی بیان کرد: خوشحال می‌شویم که کار دانشجویانی را که بعدها جای ما را در تئاتر می‌گیرند، ببینیم چون هیچکس ابدی نیست. خیلی خوشحالم امشب این نمایش را افتتاح می‌کنم و یک نمایش جدید را در یک سالن جدید می بینم که امکانی برای تئاتر ما است. در تهران ۸۸ نمایش هر شب روی صحنه می‌رود و این هشتاد و نهمین است.

قطب الدین صادقی نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه نیز در ادامه گفت: خوشحالم از اینکه کار دانشجویان خودمان را می‌بینیم و برای ما مایه مباهات است که نسل دیگری با اراده، تحلیل و خلاقیت نو به میدان آمدند و تداوم فرهنگ و هنر در این ملک وجود دارد.

وی ادامه داد: دیگر نقش زنان در بازیگری و کارگردانی بیشتر شده است و کم کم دارند گوی سبقت را از آقایان می‌ربایند و از این بابت احساس سربلندی می‌کنم از اینکه جامعه ما به چنین بلوغ فرهنگی رسیده است که دیگر نمی‌تواند بیش از این جلوی زن ها را بگیرد و در جاهایی مجبور است تا به آن‌ها میدان دهد و ادای احترام کند و بگذارد آن‌ها حرف و سخن خودشان را با جامعه در میان بگذارند که باعث خوشحالی است.

صادقی در مورد تالار ناصر خسرو بیان کرد: تا به حال به این سالن نیامدم گویا چندین دهه سالن نمایش فیلم بوده و حالا شده سالن تئاتر که نشانه شکوفایی این دوره و نسل است که به بیان و بلوغ فرهنگی رسیده است که می توانند مکنونات قلبی و فکری خود را با مردم در میان بگذارند به خصوص که از سوی دختران و بانوان است. به سهم خودم خیر مقدم می‌گویم به حاضرین و به این هنرمندان به خصوص خانوم‌های فعال در این نمایش تبریک می گویم.

سپس جعفر والی نویسنده و کارگردان پیشکوست تئاتر که چندی پیش به دلیل عارضه نارسایی قلبی در بیمارستان بستری بود با آرزوی موفقیت‌های بیشتر برای این گروه نمایش به همراه حاضرین به تماشای این اثر نشست.

از دیگر هنرمندان و اساتید حاضر در این مراسم می‌توان به غلامحسین بهرامی، شهناز مقدم و پونه عبدالکریم‌زاده نام برد.

نمایش «پوف» بر اساس نمایشنامه پوف اثر لین ناتیج توسط فریناز صراف بازنویسی و کارگردانی شده است. در این نمایش سپیده دستینه و فریناز صراف به ایفای نقش می پردازند.

«پوف» داستان زنی خسته از جود در برابر ستمی که سال‌ها نسبت به او روا شده است که عصیان می‌کند و دست به اقدامی خرق عادت می‌زند. حادثه چنان غریب است که پذیرفتن اش دور از دهن می‌نماید. اما در نهایت زن از دوست و همدم خود کمک می‌گیرد. در این بین شاهد واکاوی درونیات زندگی این ۲ زن هستیم که منجر به خلق حادثه‌ای عظیم‌تر می‌شود.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از فریده فرح‌بخش فارسی تهیه‌کننده، علیرضا دستمالچی، رومینا زاهدی صدا، فریما ظهیری، امیرمنصور اسفندیاری گروه کارگردانی، ندا ایزدی طراح صحنه، مونا کریمی دستیار صحنه، سپیده دستینه طراح لباس و گریم، روزبه خوش‌نیت طراح نور، مرتضی ربیعی‌فر آهنگساز، یاسمن محمودی گرافیست، عرفانه صادق‌زاده عکاس، ایمان امدادی، روزبه خوش‌نیت ساخت تیزر وسِمیرامیس محمدی مدیر روابط عمومی.

نمایش «پوف» از بیست و هفتم مهر ماه هر روز به استثناء روزهای شنبه ساعت ۱۹:۳۰، در تالار ناصر خسرو به نشانی خیابان انقلاب. خیابان ۱۶ آذر اجرا می‌شود.

کد N1526146

وبگردی