آفتاب
یک مسئول وزارت ارشاد خبر داد؛

آغاز دومین دوره طرح حمایت از ترجمه آثار ایرانی در بازارهای جهانی

آغاز دومین دوره طرح حمایت از ترجمه آثار ایرانی در بازارهای جهانی

مدیرکل دفتر مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت ارشاد از آغاز دومین دوره طرح حمایت از آثار ایرانی در بازارهای جهانی خبر داد و گفت: در نخستین دوره این طرح ۲۷۵ اثر متقاضی حمایت بودند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی فریدونی با اشاره به آثار متقاضی دریافت حمایت برای ترجمه به زبان‌های خارجی گفت: در نخستین دوره طرح گرنت (حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی) ۲۷۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که از این میان ۲۶۰ اثر در قالب ترجمه و انتشار و ۱۵ اثر در قالب خرید متقاضی دریافت حمایت بودند.

وی افزود: در نخستین مرحله ارزیابی آثار ارسالی با نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری و هیات داوران، ۴۱ اثر حائز شرایط دریافت حمایت شناخته شدند.

فریدونی یادآور شد: آثار برگزیده که متقاضی دریافت حمایت در قالب ترجمه و انتشار هستند پس از ارائه قرارداد معتبر با ناشر خارجی می‌توانند بیست و پنج درصد مبلغ حمایتی را دریافت کنند. مابقی مبلغ حمایتی نیز پس از پایان کار ترجمه و انتشار و تحویل نسخه چاپ شده کتاب در کشور مقصد پرداخت خواهد شد.

بر اساس این گزارش، علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره طرح گرنت (حمایت از ترجمه آثار ایرانی به زبان‌های خارجی) می‌توانند به وب‌سایت رسمی این طرح به آدرس www.bookgrant.ir مراجعه کنند.

کد N1525984

وبگردی