آفتاب
غلامرضا رمضانی در گفتگو با مهر:

فرصت‌های اکران «فرار از قلعه رودخان» در حال از دست رفتن است

فرصت‌های اکران «فرار از قلعه رودخان» در حال از دست رفتن است

غلامرضا رمضانی بیان کرد که هر چند «فرار از قلعه رودخان» کهنه نمی شود اما به هر حال هر چقدر بیشتر زمان می گذرد کمتر فرصت اکران پیدا می کند.

غلامرضا رمضانی کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار مهر درباره زمان اکران فیلم سینمایی «فرار از قلعه رودخان» گفت: کار من به عنوان یک کارگردان فیلم ساختن است و نمی توانم درباره زمان اکران آن چیزی بگویم زیرا کارهای بعد از تولید به فعالیت‌های تهیه کننده و پخش کننده بستگی دارد. البته این نکته هم وجود دارد که سینماها به نمایش فیلم های کودک و نوجوان تمایلی نشان نمی دهند به همین دلیل فعالان این حوزه باید آثارشان را به صورت تک سانس به نمایش بگذارند.

وی با اشاره به تعویق افتادن اکران «فرار از قلعه رودخان» بیان کرد: یک فیلم باید به موقع اکران شود و اگر این اتفاق نیفتد ویژگی ها و ارزش های خود را کمتر نشان می دهد، هر چند «فرار از قلعه رودخان» کهنه نمی شود اما به هر حال هر چقدر بیشتر زمان می گذرد کمتر فرصت اکران پیدا می کند به طوری که ما حالا با هر کسی برای اکران آن صحبت می کنیم می گوید ۲ سال از زمان ساخت آن گذشته است.

رمضانی عنوان کرد: در حال حاضر شرایط برای تولید فیلم های کودک و نوجوان مناسب نیست زیرا حتی در تقسیم بندی ها و بودجه بندی هایی که برای آثار در نظر گرفته می شود، سینمای کودک در ردیف آخر قرار دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من در حال حاضر یک فیلمنامه مربوط به بزرگسالان و یک فیلمنامه مربوط به کودکان در دست دارم اما هیچکس حاضر به سرمایه گذاری در آنها نیست، من برای پیدا کردن سرمایه گذار هر کاری کرده ام و به عبارتی به در و دیوار زده ام اما تاکنون موفق به جذب سرمایه نشده ام.

محمد بحرانی، سیروس همتی، شکرخدا گودرزی، علیرضا مهران، حمیدرضا فلاحی، گروهی از دانش آموزان شهرستان میبد یزد در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

در خلاصه داستان «فرار از قلعه رودخان» آمده است: گروهی از دانش آموزان شهرستان میبد برای اردویی ۲ روزه به شمال کشور می‌روند که در آستانه رفتن به سمت دریا برنامه آنها توسط مسئولان مدرسه تغییر می‌کند که این تغییر برنامه مسایل و مشکلاتی را در پی دارد.

عکس کنار خبر از مریم قاسمی است.

کد N1525943

وبگردی