آفتاب

نمایش مجسمه‌های «گزارش یک وضعیت» در گالری سیحون

نمایش مجسمه‌های «گزارش یک وضعیت» در گالری سیحون

نمایشگاه «گزارش یک وضعیت» با نمایش ۱۰ اثر از مجسمه های هادی محب علی جمعه ۳۰ مهرماه در گالری «سیحون ۲» به نمایش در می آید.

هادی محب علی درباره جدیدترین نمایشگاه انفرادی مجسمه های خود به خبرنگار مهر گفت: ۱۰ مجسمه از آثاری که امسال خلق کرده ام را جمعه ۳۰ مهرماه برای نمایش و فروش به گالری «سیحون ۲»  می آورم. یکی از این آثار بزرگ است و باقی آثار در ابعادی نزدیک به هم ساخته شده اند.

وی درباره تکنیک ساخت این مجسمه ها بیان کرد: ابتدا از روی اتودها مجسمه ها را با گل ساختم و بعد آنها را با «بتن گلاسه» قالبگیری کردم. در نهایت هم کارها را سمباده زدم و با رنگ ماشین آنها را رنگ آمیزی کردم. زیر مجسمه ها یک سکو از جنس ام دی اف گذاشته ام که این سکوها بخشی از اثر را معنا می کند.

وی درباره فیگورهایی که خلق کرده است نیز توضیح داد: من خیلی سال است درگیر خلق کردن این فیگورها هستم. دوست داشتم فیگورهایی خلق کنم که با ذهنیت خودم هماهنگی داشته باشد. البته فیگور کلا برای هنرمند عرصه مهیجی است. گاها نمونه این کارها را در نمایشگاه های گروهی ارائه داده ام اما این اولین نمایشگاه انفرادی ام از این مجموعه است.

محب علی ادامه داد: فیگورها علاوه بر اینکه در فضایی فانتزی ساخته شده اند و شوخی هایی با این موجودات شده و یا دچار دگرگونی هایی شده اند و.... همگی روی سکویی قرار گرفته اند که به نظر مخاطب ابعاد مجسمه ها از سکوها بزگتر است. گویی اینها ماکت هایی هستند که مخاطب باید از سکوها بالا برود و آنها را ببیند اما سکوها کوچکتر از آن هستند که مخاطب بتواند این کار را انجام دهد.

این هنرمند مجسمه ساز در پایان درباره اینکه چرا برپایی نمایشگاه انفرادی مجسمه سازی در گالری ها کم اتفاق می افتد نیز گفت: خود من شش ماه همه کارم را تعطیل کردم تا این ده اثر را بسازم. به جز وقت گیر بودن ساخت مجسمه هزینه بر بودم این هنر باعث می شود کمتر شاهد برپایی نمایشگاه مجسمه باشیم.

کد N1524013

وبگردی