آفتاب
حسین پارسایی در گفتگو با مهر:

نقش کشن‌فلاح در شکل‌گیری هنر انقلاب و تئاتر متعهد تأثیرگذار بود

نقش کشن‌فلاح در شکل‌گیری هنر انقلاب و تئاتر متعهد تأثیرگذار بود

مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی معتقد است زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح یکی از تأثیرگذارترین افراد در شکل‌گیری هنر انقلاب و تئاتر متعهد بود.

حسین پارسایی در خصوص شخصیت و تأثیرگذاری زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح، به خبرنگار مهر گفت: دکتر سعید کشن‌فلاح از بانیان هنر انقلاب اسلامی از همان سال‌های پس از پیروزی انقلاب بود که در تئاتر شهر و حوزه هنری هوشیاری، حضور و پایمردی او در شکل‌گیری هنر انقلاب و تئاتر متعهد بسیار تأثیرگذار بود و نقش بسزایی داشت. وی همچنین در شکل‌گیری ساختار هنرهای نمایشی کشور، جشنواره‌ها و توسعه تئاتر در سطح کشور یکی از افراد شاخص و تأثیرگذار بود.

وی ادامه داد: دکتر کشن‌فلاح در عرصه آکادمیک تئاتر و دانشگاه‌ها نیز حضوری مؤثر داشت. وی به عنوان آموزگار هنر، به صبر و صبوری شهرت داشت و همه متعاقبا می‌گفتند که علیرغم بیماری و رنج فراوان، برای ادای دین و علاقه‌ای که به تئاتر داشت در سر کلاس‌های آموزشی و جلسات اتاق فکر برای پیشبرد اهداف تئاتر، حضور پیدا می‌کرد.

مدیرکل اسبق هنرهای نمایشی تصریح کرد: سعید کشن‌فلاح مرد بزرگی بود که هرگز تغییر رویه نداد، رنگ عضو نکرد و پای ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب و هنر متعهد ایستاد و از آن‌ها دفاع کرد. او هرگز در مقابل ناسپاسی‌ دیگران گوشه‌نشین نشد و نامهربانی‌ها را که به خصوص در سال‌های اخیر بیشتر شده بودند، با مهربانی پاسخ می‌داد. تئاتر کشور و جامعه هنری ما، مردی بزرگ را از دست داد که هم‌پای انقلاب قد کشید، رشد کرد، غصه خورد و افتخار آفرید.

پارسایی با بیان اینکه زنده‌یاد کشن‌فلاح هرگز غرور و تکبری برای بودن و همکاری نداشت، یادآور شد: در بالغ بر ۲ دهه چه به عنوان شاگرد که در خدمت ایشان بودم و چه در سمتی که داشتم و همیشه حامی من بود، هرگز جز صداقت، پاکدستی، قلبی مهربان، همراهی و صبوری از ایشان ندیدم.

وی شخصیت و تأثیرگذاری زنده‌یاد سعید کشن‌فلاح در هنر انقلاب اسلامی و تئاتر متعهد به عنوان الگویی برای نسل جوان دانست و اظهار کرد: امیدوارم نسل جوان ما بیشتر ایشان را مطالعه و مرور کند. سال‌ها می‌گذرد که مردی به بزرگی سعید کشن‌فلاح چشم به جهان بگشاید، رشد کند و بزرگ شود و بزرگی بیافریند.

کد N1523968

وبگردی