آفتاب

بررسی نسبت تئا‌تر و جامعه در تازه‌ترین پروژه قشقایی

بررسی نسبت تئا‌تر و جامعه در تازه‌ترین پروژه قشقایی

تازه‌ترین پروژه مرکز مطالعات اجرایی قشقایی با عنوان «تئا‌تر، جامعه، آشنایی‌زدایی از نمود اجتماعی در فرایند بازنمود تئاتری» از روز یکشنبه ۲۵ مهر آغاز می‌شود.

به گزارش ایلنا،‌ در ادامه برنامه‌های مرکز مطالعات اجرایی قشقایی و اختصاص این فضا به گروه‌های واجد شرایط به مدت ۱۵ روز از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب این بار نوبت به گروه تئا‌تر بزرگراه به سرپرستی حمید مرادویسی رسیده است که از ۲۵ مهر تا ۱۱ آبان با سه نمایش در کنار بخش پژوهشی شامل دو اجرا - پژوهش و تعدادی نشست مه‌مان این مرکز خواهند بود.

 «بریدگی‌ها» به نویسندگی و کارگردانی رضا شاهبداغی نخستین کاری‌ست که ساعت ۱۸ روی صحنه می‌رود. رامونا شاه، پریسا صبورنژاد، ژیلا آل رشاد و نیوشا رحمانیان بازیگران «بریدگی‌ها» هستند.

 «زمستان» به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش ساعت ۱۹: ۱۵ اجرا می‌شود و بازیگرانش شهروز دل افکار، فرزانه سهیلی، سعید زارعی و نسیم اسدپور خواهند بود.

کار سوم «گور به گور» به کارگردانی حمید مرادویسی، نویسندگی میثم فرهمندیان و دراماتورژی فارس باقری ساعت ۲۰: ۳۰ با بازی محمد‌صادق ملک، الهه شه‌پرست، نازنین بابایی و رضا سلیمان‌تاش روی صحنه می‌رود.

در بخش پژوهش که بنا به درخواست حمید مرادویسی، به گروه رزونانس به سرپرستی رفیق نصرتی واگذار شده است در کنار نشست‌ها دو اجرا-پژوهش روی صحنه می‌روند.

یکی از این اجرا-پژوهش‌ها «هذیان یک خفته» بر اساس «متن‌هایی برای هیچ» اثر ساموئل بکت به نویسندگی و کارگردانی حامد سلیمان‌زاده است. حامد سلیمان‌زاده در این اثر در قالب نقش‌خوان و ساناز حاجیان، حسین خانی، حنا علیپور، محمد مازندرانی، امیر دولتخواه، شبنم صداقت‌پناه و آراد عسگری در قالب مدل حضور دارند.

اجرا-پژوهش دوم مونولوگ «اُموفاجیا» به نویسندگی و کارگردانی عرفان خلاقی با بازی سمن مهدوی خواهد بود. «اُموفاجیا» که پیش از این در تماشاخانه دا اجرا و با استقبال مخاطبان مواجه شده بود برداشتی آزاد از نمایشنامه «توئستس» نوشته لوسیوس آنئوس سنه‌کا ست.

برنامه نشست‌هایی که در بخش پژوهش توسط گروه رزونانس برگزار می‌شود به زودی اعلام خواهد شد.

عنوان کلی این پروژه «تئا‌تر، جامعه، آشنایی‌زدایی از نمود اجتماعی در فرایند بازنمود تئاتری» است. این پروژه تلاش می‌کند به مسائلی از قبیل چیستی نسبت تئا‌تر و جامعه، رویکرد هنرمند در نگریستن به نمود اجتماعی و فرایندی که نویسنده و کارگردان برای نشان دادن نمود اجتماعی در تئا‌تر طی می‌کنند بپردازد.

این پروژه با سه اجرا، دو اجرا-پژوهش و نشست‌هایی مرتبط از ۲۵ مهر تا ۱۱ آبان در مرکز مطالعات اجرایی قشقایی برگزار می‌شود.

کد N1522789

وبگردی