آفتاب

ضرورت توجه ویژه به آموزش همگانی در جمعیت هلال‌احمر

ضرورت توجه ویژه به آموزش همگانی در جمعیت هلال‌احمر

ایلنا: معاون اول رئیس جمهوری با بیان اینکه در بین سازمان هایی که در کنترل بحران نقش کلیدی دارند یقیناً هلال احمر مهره اول بوده و تاکنون توانسته است بیشترین تاثیرگذاری را داشته باشد، اذعان داشت: دولت باید سازمانی را که گستردگی خدمات آن تا خارج از مرزهای کشور پیشرفت کرده است از لحاظ تجهیز به امکانات مدرن پشتیبانی کند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، اسحاق جهانگیری در مراسم رونمایی از 6 فروند بالگرد جمعیت هلال احمر با تقدیر از خدمات این جمعیت اظهار کرد: اولین نهاد و دستگاهی که در حوادث و بلایا در صحنه حضور پیدا می کند تا تسکینی برای آلام حادثه دیدگان و رفع گرفتاری مردم باشد جمعیت هلال احمر است که این موضوع باعث شده جایگاه ویژه ای در بین مردم داشته باشد.

وی با بیان این که کشور در معرض حوادث و بلایای طبیعی و غیرطبیعی متنوعی قرار دارد، تصریح کرد: تقریباً سالی نیست که با سیل و زلزله در کشور مواجه نباشیم که اخیراً نیز موضوع ریزگردها تعدادی از استان های جنوب غرب و شرق کشور را تحت تاثیر قرار داده و مشکلاتی را برای ساکنان این مناطق به وجود آورده است همچنین روزانه با حوادث متفاوت جاده ای و کوهستانی نیز مواجه هستیم که خسارت مادی و انسانی نیز به دنبال دارد.

وظیفه دولت‎؛ برنامه ریزی برای کاهش بحران و مدیریت بحران مطلوب است

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: وظیفه ما به عنوان دولت این است که برای کاهش حوادث طبیعی و غیرطبیعی و تا جایی که می توانیم برای پیشگیری از آن ها برنامه ریزی کرده و در مورد حوادثی که امکان پیشگیری از آنها میسر نیست‏، مدیریت بحران مطلوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به این که موضوع مدیریت بحران در وزارت کشور و با هماهنگی بین دستگاه ها در هنگام بروز بلایا و حوادث صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: در بین سازمان هایی که در کنترل بحران نقش کلیدی دارند یقیناً هلال احمر مهره اول بوده و تاکنون توانسته است بیشترین تاثیرگذاری را داشته و توانسته است کارهای بزرگی را انجام دهد.

جهانگیری با اشاره به این که مهم ترین ویژگی جمعیت هلال احمر مردمی بودن این نهاد است گفت: وابستگی کمتر به منابع دولتی باعث شده جمعیت هلال احمر با اتکا به قشر داوطلب، سازمانی چاپک و فعال باشد .

هلال احمر حس انسان دوستی را در جامعه گسترانده است

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: یکی از مسائلی که در فرهنگ ما از جایگاه ویژه ای برخوردار است توجه به کارهای خیر و داوطلبانه است که متاسفانه به سنین بالا منتقل می شود اما جمعیت هلال احمر این محدوده را تغییر داده و حس نوع دوستی و انسان دوستی را در همه سنین جامعه گسترش داده است.

جهانگیری با بیان این که جمعیت هلال احمر توانسته است سرمایه های اجتماعی و روح نوع دوستی و انسان دوستی را تقویت کند اذعان داشت: شاید در بین تمام سرمایه هایی که کشور آن ها را در اختیار دارد هیچ سرمایه ای ارزشمندتر از سرمایه های اجتماعی نباشد، هلال احمر باید سرمایه اعتمادی را که بین داوطلبان و مردم دارد، قدر دانسته و از آن پاسداری کند.

وی خاطر نشان کرد: دولت نیز باید سازمانی را که گستردگی خدمات آن تا خارج از مرزهای کشور پیشرفت کرده است از لحاظ تجهیز به امکانات مدرن پشتیبانی کند.

قدردانی از تلاش هلال احمر برای تامین تجهیزات امدادی

معاون اول رئیس جمهوری با قدردانی از جمعیت هلال احمر برای تلاش و اهمیت به تامین بالگردهای امدادی تصریح کرد: این سازمان نیازمند چنین تجهیزاتی بوده و خرسندیم که به سمت تامین این تجهیزات حرکت کرده است، این سازمان باید به حد نیاز بالگرد در اختیار داشته باشد تا در هنگام بروز حوادث و پاسخگویی به آن موفق تر عمل کند.

وی در پایان با اشاره به این که دستگاه های دولتی برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود تمایل بیشتری به خرید خارجی دارند از جمعیت هلال احمر برای تامین تجهیزات خود از توان داخلی تقدیر کرد و گفت: دستگاه های دیگر برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود باید از هلال احمر الگو گرفته و از توان داخلی بهره ببرند.

 

کد N1517320

وبگردی