آفتاب

نماینده مجلس: نقش نظارتی قوه مقننه باید جدی گرفته شود

نماینده مجلس: نقش نظارتی قوه مقننه باید جدی گرفته شود

تبریز- ایرنا- نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر نقش مهم و حیاتی پارلمان در حوزه های نظارتی، گفت: نقش نظارتی قوه مقننه باید توسط نمایندگان جدی گرفته شود.

محمد وحدتی هلان روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه حساسیت در نقش نظارتی مجلس شورای اسلامی می تواند قوه مجریه را در اجرای پروژه های مختلف عمرانی یاری کند، افزود: در صورتی که این نقش و وظیفه مهم با حساسیت ویژه ای دنبال شود، بسیاری از مسایل و مشکلات اقتصادی و اجتماعی کشور قابل حل خواهد بود.
وی اظهار کرد: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در قالب نقش های نظارتی خود به راحتی می توانند در مصوبات، طراحی و اجرای پروژه های گوناگون در اقضی نقاط کشور اظهار نظر و روند کارها را پیگیری کنند.
وحدتی هلان ادامه داد: بر همین اساس مجلس شورای اسلامی باید به نحو شایسته و مقتضی در طرح های مختلف عمرانی کشور ورود پیدا کند و با نظارت بر نحوه اجرای آنها، نه تنها بازوی محکم و قابل اعتماد دولت، بلکه به عنوان ناظر پیگیر فعالیت های قوه مجریه نیز باشد.
وی ، مجلس دهم را به لحاظ کیفیت تخصص و تعهد نمایندگان یکی از دوره های خوب توصیف و اظهار کرد: در حال حاضر نمایندگان حوزه های مختلف انتخابیه بسیار فعالانه و متعهدانه با قدرت کارشناسی خوب ، مسایل و مشکلات کشور را پیگیری و برای رفع مشکلات اقتصادی در سایل اقدام و عمل خود را در کنار دولت حس می کنند.
نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، وجود وحدت، انسجام و همت و همدلی را یکی از ویژگی های مهم مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در مجلس دهم ذکر کرد و گفت: هم اکنون تمامی 17 نماینده استان در مجلس شورای اسلامی با وجود اختلاف سلیقه های سیاسی، برای رشد و توسعه استان هم قسم بوده و از هیچ تلاشی در این رابطه فروگذاری نمی کنند.
وحدتی هلان، پیگیری مصوبات هیات دولت در جریان سفر استانی به آذربایجان شرقی را یکی از اولویت های مهم مجمع نمایندگان استان خواند و افزود: در این زمینه جلسات مختلف با دستگاه های اجرایی استان و همچنین وزارتخانه های دخیل در اجرای پروژه ها به طور مرتب و منظم برگزار می شود تا طرح های مصوب در اسرع وقت به بهره برداری و نتیجه مورد نظر برسد.
وی ، اتوبان تبریز- بازرگان را یکی از پروژه های مهم نمایندگان استان جهت پیگیری و به نتیجه رساندن آن عنوان کرد و با ابراز گلایه از اینکه این طرح مهم ملی با اهمیت بین المللی برای کشور هنوز شروع نشده است، گفت: اخیرا' نشستی برای بررسی آخرین وضعیت این مصوبه در تهران با حضور استاندار و مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی برگزار شد.
3038/518
کد N1437223

وبگردی