آفتاب
در جمع خبرنگاران؛

ولایتی: همکاری ایران، ترکیه و روسیه اعاده قدرت قانونی سوریه را تسریع می بخشد

ولایتی: همکاری ایران، ترکیه و روسیه اعاده قدرت قانونی سوریه را تسریع می بخشد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این که گفت و گوهای سه جانبه ایران، ترکیه و روسیه برای حل مساله سوریه می تواند کمکی کند گفت: همکاری این سه کشور در اعاده قدرت دولت قانونی سوریه می تواند کمک کند و آن را تسریع ببخشد و مانع از تجزیه سوریه شود و به اخراج تروریست ها از سوریه کمک کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، علی اکبر ولایتی عصر چهارشنبه در پایان دیدار خود با برگه برنده وزیر خارجه نروژ در جمع خبرنگاران این مطلب را بیان کرد.
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص تحولات ترکیه و کودتای نافرجام در این کشور گفت: ایران به طور واضح مواضع خود را نشان داد که آیا این تاکتیکی یا استراتژیک بوده است.
ولایتی تاکید کرد: موضع ایران نسبت به ترکیه استراتژیک است چرا که به صورت راهبردی جمهوری اسلامی ایران از حکومت های مردمی حمایت می کند.
وی افزود: حکومت ترکیه یک حکومت مردمی است یعنی با انتخاب مردم روی کار آمده و مشخص است حکومتی که با انتخاب مردم روی کار آمده نمی تواند با کودتا و با زور بخشی از نیروهای نظامی کنار گذاشته شود.
ولایتی گفت: طبیعی است که ایران با کودتا مخالف بوده و از دولت مردمی آقای اردوغان دفاع می کند و وزیر خارجه ایران هم در سفر به ترکیه عملا حمایت دولت ایران را از حکومت ترکیه نشان داده و با این حمایت، دو دولت همسایه ای که روابط تاریخی طولانی و مشترکات زیادی با هم دارند به هم نزدیک تر شده اند.
وی افزود: بی تردید این دو کشور مهم اگر به هم نزدیک تر شوند و با یکدیگر تفاهم و همکاری داشته باشند می توانند در مقابل تهاجم بیگانگان به جهان اسلام و بدخواهی های غربی ها بخصوص آمریکایی ها بایستند و نگذارند این گونه تهاجم در مقابل اسلام داشته باشند.
ادامه دارد...
سیام **1058**6084 /1449
کد N1395970

وبگردی