آفتاب

درگیری در مسکو و سن پترزبورگ 7 کشته برجای گذاشت

درگیری در مسکو و سن پترزبورگ 7 کشته برجای گذاشت

مسکو - ایرنا - شمار کشته شدگان دو واقعه تیراندازی در مسکو و سن پترزبورگ روسیه بین مردان مسلح و ماموران پلیس و امنیتی که امروز (چهارشنبه) رخ داد، هفت نفر اعلام شد.

به گزارش ایرنا، ماموران امنیتی در شهر سن پترزبورگ گروهی از مردان مسلح را در یک ساختمان مسکونی محاصره کردند و خواستار تسلیم آنان شدند.
سخنگوی کمیته بازپرسی دادستانی روسیه با اعلام این خبر، گفت: گروه چهار نفره جنگجویان مسلح پس از خودداری از تسلیم و مقاومت در مقابل ماموران در جریان عملیات ضد تروریستی کشته شدند.
میخائیل مارکین در گفت وگو با خبرگزاری روسیا سگودنیا افزود: کشته شدگان متهم به عضویت در گروه های غیرقانونی در منطقه قفقاز شمالی بودند.
بنا به گزارش اعلام شده، این افراد در چندین اقدام مسلحانه شرکت کرده بودند که در جریان عملیات شناسایی در سن پترزبورگ به دام افتادند.
همچنین درگیری مسلحانه سرنشینان یک خودرو با ماموران راهنمایی و رانندگی در منطقه شولکوفسکایا نزدیک مسکو سبب مرگ سه نفر شد.
در این اقدام دو فرد مسلح به مرکز پلیس راهنمایی و رانندگی تیراندازی کردند که با واکنش متقابل ماموران، ضاربان و همچنین یک مامور کشته شدند.
بنا به اعلام خبرگزاری روسیا سگودنیا، تیراندازی هنگامی رخ داد که ماموران به سرنشینان یک خودرو مشکوک شدند، ولی پس از اعلام هشدار توقف با آتش گلوله مواجه شدند.
دو مامور پلیس نیز در این واقعه مجروح شدند که وضعیت جسمانی یکی از آنان وخیم اعلام شده است.
تحقیقات پلیس و ماموران امنیتی برای تعیین هویت دقیق افراد کشته شده در هر دو درگیری مسکو و سن پترزبورگ و اقدام های احتمالی آنان ادامه دارد.
اروپام 391 ** 1516
کد N1395944

وبگردی