آفتاب

مرور تازه ترین رخدادهای امروز یمن در یک نگاه/ 27 مرداد ماه

مرور تازه ترین رخدادهای امروز یمن در یک نگاه/ 27 مرداد ماه

تهران-ایرنا- ادامه حملات سنگین عربستان به یمن و کشته شدن 3 زن یمنی،کشته شدن سه نظامی سعودی به دست تک تیراندازان یمنی در جیزان، تجمع اهالی صعده در حمایت از تشکیل جلسه مجلس نمایندگان و اعتراف مجتهد کاربر مشهور عربستانی به شکست این کشور در جنگ یمن از جمله رویدادهای تازه یمن در روز 27 مرداد ماه به شمار می رود

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، جنگنده های عربستانی در ادامه حملات خود به مناطق مختلف یمن، سه زن یمنی را در استان تعز مرکز این کشور به خاک و خون کشیدند.
بانک مرکزی در استان صعده در شمال یمن، گمرک و شهر حرض در استان حجه در شمال غربی و شهرستان صرواح در استان مارب در مرکز یمن، بارها مورد حملات شدید جنگنده های ائتلاف عربی قرار گرفتند.

**کشته شدن سه نظامی سعودی به دست تک تیراندازان یمنی در جیزان
منابع یمنی اعلام کردند که تک تیراندازان یمنی، سه نظامی سعودی را در یک پایگاه نظامی در جیزان واقع در جنوب عربستان هدف قرار دادند و از پای در آوردند.

**مجتهد: عربستان در جنگ یمن شکست خورد
مجتهد کاربر و فعال سیاسی مشهور عربستانی به شکست نظامی، سیاسی و اطلاعاتی عربستان در جنگ یمن و پیروزی انصارالله و نیروهای وابسته به علی عبدالله صالح رئیس جمهوری پیشین یمن در این جنگ اعتراف کرد.

**افزودن درسی تحت عنوان حمله نظامی به یمن در کتاب های درسی عربستان
محمد الحارثی کفیل وزارت آموزش و پرورش عربستان در توضیح شیوه ها و برنامه های آموزشی، از افزودن درسی تحت عنوان حمله نظامی به یمن در متون آموزشی دانش آموزان در سال تحصیلی 2017 میلادی این کشور خبر داد.

**تجمع اهالی صعده در حمایت از تشکیل جلسه مجلس نمایندگان
هالی شهر صعده با برگزاری تجمعی ٬حمایت خود را از تشکیل جلسه مجلس نمایندگان و تصویب طرح شورای عالی سیاسی یمن اعلام و تداوم جنایت های عربستان در کشورشان را محکوم کردند.

**عبدالله صالح: مردم یمن می توانند سال ها به جنگ ادامه دهند
پایگاه خبری اخبارالساعه به نقل از علی عبدالله صالح رییس جمهوری سابق یمن نوشت: مردم یمن توانایی دارند تا سال ها جنگ را ادامه دهند و نتیجه آن در میدان های جنگ مشخص خواهد شد.

**بمباران مناطق مسکونی منطقه نهم استان صنعا یمن 16 کشته بر جای گذاشت
حمله هوایی روز گذشته عربستان به خانه ای در منطقه نهم استان صنعا پایتخت یمن ٬ 16 کشته و9 زخمی به جا گذاشت.

**پزشکان بدون مرز: عربستان در هدف قرار دادن بیمارستان ها دروغ می گوید
سخنگوی سازمان پزشکان بدون مرز با دروغگو دانستن عربستان، ادعاهای احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربی را پوچ دانسته و تاکید کرد که متجاوزان با داشتن نقشه دقیق بیمارستان های یمن٬ آن را بمباران می کنند.
در بیانیه این سازمان آمده است: مزدوران عربستانی با فرار از زیر بار مسئولیت، دادن نقشه بیمارستان ها به دشمن متجاوز را تکذیب نموده ومانع تشکیل کمیته تحقیق درباره این جنایات می شوند؛ اما آیا مزدورانی که برای توجیه جنایت های عربستان تلاش می کنند٬ می توانند برای مجازات آنها گام بردارند؟
جنایت های عربستان در یمن طی روزهای گذشته به ویژه بمباران مدرسه قرآنی در صعده وبیمارستان در حجه یمن در سایه سکوت بین المللی وچشم پوشی سازمان ملل٬ منجر به کشته شدن ده ها کودک و زن شده است.
خاورم**9329**1144
کد N1395931

وبگردی