آفتاب

نشست امنیتی در پاریس در آستانه آغاز سال تحصیلی

نشست امنیتی در پاریس در آستانه آغاز سال تحصیلی

تهران – ایرنا - دولت فرانسه روز چهارشنبه یک نشست ویژه امنیتی برای بررسی افزایش اقدامات حفاظتی از مدارس در برابر حملات تروریستی برگزار کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس از پاریس، این در حالیست که فرانسه در هفته های اخیر شاهد یک رشته حملات مرگبار تروریستی بوده است.
به گفته ژالن - ایو لودرین وزیر دفاع فرانسه، این نشست به ریاست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری این کشور به منظور هماهنگ کردن اقدامات امنیتی در سال تازه تحصیلی برگزار شد که از سپتامبر شروع می شود.
وی افزود: تهدید تروریستی در فرانسه هنوز در سطح بسیاری بالایی قرار دارد.
لودرین گفت: با نزدیک شدن به پایان فصل تابستان، شمار نیروهای نظامی که از اماکن حساس حفاظت می کنند، در مناطق دیگر فرانسه کاهش و در پاریس، افزایش خواهد یافت.
برنار کزنوو وزیر کشور فرانسه نیز گفت که اقدامات ویژه را برای حفاظت از مدارس هفته آینده با هماهنگی نجات والو – بلقاسم، اعلان خواهد کرد.
وی خبر تشکیل یک گارد ملی به استعداد 84 هزار نفر در ماه های آتی را با استفاده از نیروهای ذخیره کنونی، تائید کرد.
کزنوو افزود: سازمان های اطلاعاتی فرانسه همه روزه تحقیقات کرده و افرادی را که تصور می کنند تهدیدآمیز هستند، دستگیر می کنند.
وضع اضطراری در فرانسه از هنگام حملات نوامبر گذشته (2015) در پاریس که 130 قربانی گرفت، اعلام و پس از حمله یک راننده با کامیون به مردم در نیس که 85 قربانی گرفت، تمدید شد.
به گزارش ایرنا، در حالی که گروه تروریستی «داعش» از مواضع خود عقب می نشیند، پاریس در پی یافتن راهی برای مقابله با تروریست های فرانسوی است که قصد بازگشت به کشورشان را دارند.
به نوشته روزنامه فرانسوی «لو پاریزین»، مبارزه با داعش هیچگاه تا این حد مسئولان فرانسوی را بسیج نکرده بود، به گونه ای که جلسات شورای دفاع و امنیت این کشور از ماه ها پیش، به شکل پیوسته برگزار می شود.
حال که داعش از چند ماه پیش در سوریه و عراق در حال عقب نشینی، یک مساله بشدت فکر مسئولان سیاسی و امنیتی را به خود مشغول کرده است: با تروریست های فرانسوی که در پی از دست رفتن مناطق تحت کنترل داعش، قصد بازگشت به فرانسه را دارند چه باید کرد؟
بر پایه آخرین آمار، فرانسه بیش از هر کشور اروپایی دیگری از پدیده تروریسم متاثر شده است؛ 680 بزرگسال و 420 نفر زیر سن قانونی که فرانسوی یا ساکن فرانسه هستند، هم اکنون در عراق و سوریه حضور دارند.
برخی از این افراد در «موصل» فعالیت می کنند اما بیشتر آن ها در شمال سوریه و بویژه در «رقه» هستند.
با توجه به این نکته که تازه ترین اقدامات ترویستی در «نیس» و «سن اتیین دو روورای» فرانسه نشان داد که افرادی با گرایش های افراطی نیاز ندارند برای کشتار به نقاط دیگری بروند، مقامات فرانسوی نگران تکرار حمله 13 نوامبر 2015 (22 آبان 94) توسط تروریست هایی هستند که به فرانسه باز می گردند.
پاریس بی سر و صدا از همه متحدانش در ائتلاف خواسته است تا اطلاعاتی را در مورد تروریست های فرانسوی حاضر در عراق و سوریه در اختیارش بگذارند. همچنین حملات هوایی هم برای کشتن تروریست های فرانسوی صورت گرفته است اما این اقدامات کافی نیست و دولت معتقد است که باید راه حل کلی تری را برای مهار موج بازگشت تروریست های فرانسوی یافت.
اروپام**1486**1144
کد N1395871

وبگردی