آفتاب

کره شمالی تولید پلوتونیوم را از سرگرفته و به آزمایش های اتمی ادامه می دهد

کره شمالی تولید پلوتونیوم را از سرگرفته و به آزمایش های اتمی ادامه می دهد

تهران - ایرنا - موسسه انرژی اتمی کره شمالی روز چهارشنبه اعلام کرد که نه تنها این کشور تولید پلوتونیوم از میله های سوختی را از سر می گیرد، بلکه از آزمایش های هسته ای نیز دست نمی کشد.

به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، مقامات این موسسه اعلام کردند تا زمانی که آمریکا از تهدید پیونگ یانگ دست نکشد، پیونگ یانگ نیز طرحی برای توقف آزمایش های هسته ای خود ندارد و همچنان به فعالیت های هسته ای برای تولید تسلیحات هسته ای بیشتر ادامه می دهد.
آنها امروز در این مصاحبه کتبی با کیودو نوشتند که این موسسه همچنان طبق برنامه ریزی قبلی، به تولید اورانیوم غنی شده خود برای تسلیحات و نیروگاه های اتمی ادامه می دهد و تاکنون مقادیر زیادی از میله های سوخت هسته ای استفاده شده در یک رآکتور گرافیتی متوسط را نیز فرآوری کرده است.
مسئولان این موسسه که کنترل کامل رآکتور اتمی یونگبیون این کشور را به عهده دارند بدون اشاره به مقدار دقیق پلوتونیوم تولید شده و یا اورانیوم غنی شده، انجام آزمایش های هسته ای بعدی در این کشور را بعید ندانسته و مدعی شدند که تاکنون در تلاش های خود برای کوچک سازی، سبک کردن و ایجاد تنوع در تسلیحات هسته ای خود به موفقیت هایی نیز دست یافته اند.
آساق**1378**1144
کد N1395824

وبگردی