آفتاب

چین فعالیت خطوط هواپیمایی کره شمالی را محدود کرد

چین فعالیت خطوط هواپیمایی کره شمالی را محدود کرد

تهران - ایرنا - خبرگزاری فرانسه در گزارشی از پکن اعلام کرد که دولت چین از امروز فعالیت خطوط هواپیمایی کره شمالی را در کشورش محدود می کند.

براساس این گزارش، سازمان امنیت پرواز چین با صدور اطلاعیه ای به مسئولان شرکت هواپیمایی کره شمالی هشدار داد که به دلیل رعایت نکردن استانداردهای آموزش و محافظت از هواپیماها از سوی کارکنان شرکت هواپیمایی کره شمالی، فعالیت این خط را از امروز در چین محدود می کند.
یک فروند هواپیمای جت توپولف دو موتوره TU۲۰۴-۳۰۰ ساخت روسیه متعلق به شرکت هواپیمایی کره شمالی (کوریا ایر) ماه میلادی گذشته در شمال شرق چین فرود اضطراری کرد. این هواپیما از پکن عازم پیونگ یانگ بود که به دلیل وجود دود در کابین، به سلامت در فرودگاه 'شنیانگ' فرود اضطراری کرد.
براساس این اطلاعیه، گرچه این شرکت هواپیمایی باید آموزش ها در این زمینه را برای مواجهه نشدن با چنین حوادثی افزایش داده، ارتباط موثر با کنترل ترافیک هوایی را بهبود بخشیده و اقدام های محافظتی از هواپیما را نیز گسترش دهد، اما چین همه تمهیدات مورد نیاز برای محدود کردن فعالیت شرکت هواپیمایی 'ایرکوریا' را انجام خواهد داد.
اگرچه شمار کمی از شهروندان کره شمالی حق سفر به خارج از کشور را دارند، با این وجود اکثر پرواز های بین المللی 'ایرکوریا' که براساس گزارش پایگاه خبری هواپیمایی بین المللی تنها هواپیمایی یک ستاره جهان با استاندارد های کیفی پایین به شمار می رود، فقط به چین و برخی نیز به روسیه انجام می شود.
آساق**1378**1392
کد N1395714

وبگردی