آفتاب

رژیم صهیونیستی 20 میلیون دلار به ترکیه غرامت می دهد

رژیم صهیونیستی 20 میلیون دلار به ترکیه غرامت می دهد

آنکارا – ایرنا – رژیم صهیونیستی در چارچوب توافق با ترکیه، بابت کشتار 9 تن از شهروندان این کشور که در ماه مه سال 2010 میلادی حامل کمک های بشردوستانه به مردم محاصره شده غزه بودند، 20 میلیون دلار به این کشور غرامت پرداخت می کند.

به گزارش ایرنا، بکر بوزداغ وزیر دادگستری ترکیه روز چهارشنبه گفت: اسراییل ظرف 25 روز این مبلغ را به ترکیه پرداخت می کند.
او با اشاره به شرایط ترکیه برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و توافق اخیر دو طرف بر سر عادی سازی روابط، گفت: اسراییل سه شرط ترکیه را که عذرخواهی، پرداخت غرامت و رفع حصر غزه می باشد، ادا می کند.
مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه نیز روز گذشته به دنبال دیدار با کمال قلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوریخواه خلق ترکیه به عنوان بزرگترین حزب در پارلمان این کشور، گفت: توافقنامه عادی سازی روابط با تل آویو را هیات دولت تصویب و جهت تائید به مجلس سوق داده است و انتظار می رود، به زودی در دستور کار مجلس قرار گیرد.
روابط ترکیه با رژیم صهیونیستی به دنبال یورش نظامیان به کشتی مرمره در ماه مه سال 2010 میلادی و کشتن 9 تن از شهروندان این کشور تیره شده و روابط دیپلماتیک به حداقل رسیده ولی روابط تجاری دو طرف همچنان ادامه داشت و حتی رشد نیز داشته است.
به دنبال کناره گیری احمد داوداوغلو از نخست وزیری و خیز دیپلماتیک تازه ترکیه برای ترمیم روابط با همسایگان، موضوع عادی سازی با رژیم صهیونیستی نیز همزمان با عادی سازی روابط با مسکو در دستور کار سیاست خارجی این کشور قرار گرفت.
خاورم/2011**1144
کد N1395665

وبگردی