آفتاب

نروژ خط اعتباری یک میلیارد یورویی به ایران اعطا می کند

نروژ خط اعتباری یک میلیارد یورویی به ایران اعطا می کند

تهران-ایرنا- نروژ بر اساس سه یادداشت تفاهم در زمینه های اعتبار صادراتی که با حضور وزیران امور خارجه ایران و نروژ امضا شد، خط اعتباری یک میلیارد یورویی به ایران اعطا می کند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، بورگه برنده وزیر امورخارجه نروژ ظهر امروز با حضور در محل وزارت امورخارجه با محمد جواد ظریف دیدار و درمورد مناسبات دوجانبه، شرایط منطقه ای و بین المللی با همتای ایرانی خود تبادل نظر کرد.
در جریان این دیدار وزرای امور خارجه ایران و نروژ با تاکید بر توسعه روابط دوجانبه در ابعاد و زمینه های مختلف بر تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری بویژه در حوزه مسائل پولی و بانکی تاکید کردند.
در ادامه این دیدار و در حضور وزرای امور خارجه دو کشور، سه یادداشت تفاهم همکاری در زمینه های اعتبار صادراتی میان صندوق ضمانت صادرات ایران و آژانس ضمانت اعتبارات صادراتی نروژ به امضا رسید.
بر اساس این اسناد، نروژ یک خط اعتباری صادراتی یک میلیارد یورویی به ایران اعطا می کند.
یکی از اهداف اسناد منعقده تامین اعتبار مالی به منظور اجرای پروژه های توسعه ای و زیر ساختی جمهوری اسلامی ایران در بخش های مورد نظر طرفین است.
وزیر امور خارجه نروژ در سفر یک روزه خود به ایران با رییس جمهوری، رییس مجلس شورای اسلامی، دبیر شورای عالی امنیت ملی، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر نفت هم بطور جداگانه دیدار و گفت وگو خواهد کرد.
بورگه برنده امشب تهران را به مقصد اسلام آباد ترک می کند.
سیام**2021** 1336
کد N1395643

وبگردی