آفتاب

گروگان تروریست های ابوسیاف با شنا خود را نجات داد

گروگان تروریست های ابوسیاف با شنا خود را نجات داد

کوالالامپور – ایرنا – یک خدمه کشتی اندونزیایی با شنا از راه دریا موفق شد از دست گروه تروریستی ابوسیاف که وی را تهدید به قتل کرده بودند، بگریزد و نجات یابد.

به گزارش ایرنا، اعضای گروه ابوسیاف همپیمان گروه تکفیری داعش در جنوب شرق آسیا، حدود دوماه پیش، 'محمد صفیان' مرد 28 ساله اندونزیایی را به همراه 6 نفر دیگر در حالی که از آب های جنوبی فیلیپین در حال عبور بودند، به گروگان گرفتند.
'فایلمون تان' از سخنگویان ارتش فیلیپین روز چهارشنبه، گفت که این مرد اندونزیای در تاریکی شب موفق به فرار از دست گروه ابوسیاف شد.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، این سخنگوی ارتش فیلیپین اعلام کرد: ما اطلاعاتی در مورد دیگر گروگان ها نداریم، اما به نیروهای ارتش دستور داده شده از همه توان خود برای یافتن گروگان ها و نجات آنها استفاده کنند.
گروه تروریستی ابوسیاف که در جنوب فیلیپین فعالیت می کند، به تازگی بر روی قایق ها و کشتی هایی متمرکز شده است که از آبهای دریای 'سولو' عبور می کنند و خدمه این کشتی ها را به گروگان گرفته تا در قبال آزادی آنها باج گیری کند.
گروه ابوسیاف که با تروریست های داعش اعلام بیعت کرده است، چندی پیش دو کانادایی را به این دلیل که باج درخواستی خود را به موقع دریافت نکردند، گردن زد.
'رودریگو دوترته' رییس جمهوری فیلیپین که از حدود دو ماه پیش فعالیت خود را آغاز کرده است، هفته گذشته از ارتش خواست گروه تروریستی ابوسیاف را از بین ببرند.
وی گفت در صورتی که این کار انجام نشود، فیلپیین در معرض خطر 'آلوده شدن' به گروه تروریستی داعش قرار می گیرد.
مقامات اندونزی نیز اعلام کردند دزدی های دریایی در این منطقه می تواند باعث شود این منطقه به وضعیت پیشین سومالی و یا 'سومالی دیگر' دچار شود.
افزایش دزدی های دریایی و فعالیت تروریست ها به تازگی باعث شد اندونزی به همراه فیلیپین و مالزی نسبت به ایجاد گشت مشترک اقدام کنند، تا از این طریق بر مشکلات موجود در منطقه غلبه کنند.
با وجود همکاری های منطقه ای بین این سه کشور، روز چهارشنبه اعلام شد که یک نفتکش مالزیایی حامل 900 هزار لیتر گازوئیل به ارزش حدود 400 هزار دلار ربوده و به آب های اندونزی منتقل شده است.
آساق**241**1611
کد N1395602

وبگردی