آفتاب

نماینده مجلس عراق: سفارت عربستان در عراق اتاق عملیات داعش است

نماینده مجلس عراق: سفارت عربستان در عراق اتاق عملیات داعش است

تهران- ایرنا- محمد الصهیود نماینده فراکسیون ائتلاف قانون در مجلس نمایندگان عراق امروز /چهارشنبه/ با انتقاد از وزارت خارجه عراق در پاسخ به توهین های مکرر سفیر عربستان در عراق، سفارت سعودی ها را اتاق عملیات داعش خواند .

به گزارش پایگاه خبرب الاتجاه پرس، محمد الصیهود با انتقاد از دخالت های سفیر عربستان در امور داخلی عراق گفت: سفارت عربستان در عراق اتاق عملیات گروه تروریستی داعش است و السبهان جاسوس سعودی ها می باشد که برای اجرا و تثبیت تفکر تروریستی جنایتکارانه در عراق منصوب شده است.
الصیهود افزود: موضع ضعیف وزارت خارجه عراق و فراکسیون های سیاسی، سفیر عربستان را در تکرار توهین به عراق و شعائر ملی آن جری ساخته به همین علت وزارت خارجه باید با اتخاذ موضعی قوی و اخراج وی از کشور به اینگونه توهین ها پاسخ دهد و دیگر سفیران را نیز ملزم به اجرای قوانین بین المللی و دیپلماتیک بدون دخالت در امور کشور دیگر کند.
فراکسیون های عضو مجلس نمایندگان خواستار اخراج ثامر السبهان سفیر عربستان از عراق به دلیل توهین به نوری المالکی دبیر کل حزب الدعوه رئیس ائتلاف دولت قانون شدند.
خلف عبد الصمد رئیس فراکسیون الکتله دوشنبه گذشته با ارائه سندی به وزارت خارجه عراق گفت: فراکسیون های عضو مجلس از وزارت خارجه خواسته اند با اتخاذ اقدامات قاطعانه درباره سفیر عربستان و اخراج وی، مانع تکرار دخالت در امور داخلی عراق و دست درازی به شعائر ملی این کشور شوند.
فردوس العوادی نماینده فراکسیون دولت قانون در مجلس نمایندگان نیز با هشدار درباره تحرکات مشکوک ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق، بی احترامی به رئیس بزرگترین فراکسیون مجلس را وقاحت آمیز خواند.
العوادی افزود: رفتار مشکوک سفیر عربستان در عراق با رفتار دیپلماتیک یک سفیر تعارض دارد چرا که وی درصدد شکاف انداختن در صفوف عراقی ها و از بین بردن وحدت آنها از طریق برخی سیاستمداران و روزنامه نگاران است.
ثامر السبهان سفیر عربستان در عراق پیش از این به نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر توهین کرده بود.
خاورم** 1453**1144
کد N1395588

وبگردی