آفتاب

آنکارا: اتهام تروریسم به ترکیه زاییده یک ذهن بیمار است

آنکارا: اتهام تروریسم به ترکیه زاییده یک ذهن بیمار است

تهران - ایرنا - ترکیه ادعاهای منتشر شده در رسانه ای آلمانی درباره حمایت آنکارا از گروه های افراطی را زاییده یک ذهن بیمار خواند.

تلویزیون 'ای آر دی' آلمان به تازگی بخشی از یک گزارش محرمانه دولت این کشور را منتشر کرده و مدعی شده که سند مذکور نخستین گزارش رسمی است که به حمایت رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری و دولت ترکیه از گروه های تروریستی و افراطی اشاره دارد.
بر اساس گزارش شبکه 'ای آر دی'، این برآورد تصریح می کند که ترکیه به کانون گروه های افراطی در خاورمیانه تبدیل شده است.
وزارت خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که این ادعاها نشانه جدیدی از ذهینت بیماری است که مدتهاست می کوشد با هدف قرار دادن رئیس جمهوری و دولت ما، کشورمان را تخریب کند.
تنش میان آنکارا و غرب پس از کودتای نافرجام 25 تیرماه تشدید شده است.
ترکیه به شدت از شرکای غربی اش به خاطر ابراز همدردی نکردن گله مند است و گفته که غرب فقط نگران اقدامات آنکارا پس از کودتا است.
آمریکا و اروپا بارها از ترکیه به خاطر سیاست پاکسازی گسترده در نهادها و بخش های مختلف این کشور انتقاد کرده اند. تاکنون بیش از 35 هزار نفر به ظن ارتباط با فتح الله گولن بازداشت شده اند.
گولن متهم ردیف اول در کودتای نافرجام ترکیه است؛ وی این اتهام را رد کرده است.
آنکارا همچنین اروپا را به حمایت از حزب کارگران کردستان (پ ک ک) متهم کرده است. علاوه بر ترکیه اتحادیه اروپا و آمریکا نیز این گروه را تروریستی نامیده اند.
وزارت خارجه ترکیه در بیانیه اش افزود: بدیهی است که در ورای این ادعاها محافل سیاسی داخل آلمان قرار دارند که به داشتن دیدگاه های دوگانه در مبارزه با تروریسم، از جمله اقدامات خونین گروه تروریستی پ ک ک معروف هستند.
این بیانیه افزود: ترکیه به عنوان کشوری که با تروریسم از هر نوع و منشائی صادقانه مبارزه می کند، انتظار دارد که شرکا و متحدانش نیز به همین گونه رفتار کنند.
خاورم**9156**1144
کد N1395540

وبگردی