آفتاب

بروجردی: غربی ها به ایران برای مبارزه با تروریسم جایزه حقوق بشری بدهند

بروجردی: غربی ها به ایران برای مبارزه با تروریسم جایزه حقوق بشری بدهند

تهران- ایرنا- رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی شعارهای حقوق بشری غرب را فریب دانست و گفت: اگر غربی ها واقعا مخالف تروریست ها هستند، باید به جمهوری اسلامی ایران به خاطر مقابله با تروریسم جایزه حقوق بشری بدهند.

علاءالدین بروجردی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا افزود: کسانی که اخیرا اعدام شدند، تروریست بودند اما مشاهده می کنیم که غربی ها به این اعدام ها معترض شدند.
وی ادامه داد: معنی موضع گیری غربی ها این است که از قصاص تروریست های نشان دار چندین بار عملیات کرده آدم کش ناراحت هستند. بنابراین نباید گول شعارهای حقوق بشری غربی ها را خورد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی درباره حضور داعش و انهدام یکی از شبکه های تروریستی این گروهک در کرمانشاه اظهار داشت: داعش ساخته آمریکایی ها است و مورد حمایت رژیم صهیونیستی و همپیمانان منطقه ای آمریکا بوده و بعد از اینکه به عنوان بحران منطقه برای همین کشورها در حال مطرح شدن است، برای حل آن نمی دانند که چه کاری باید انجام دهند.
بروجردی تصریح کرد: در کشور ما هم سیاست پشتیبانان داعش، تحمیل ناامنی به امنیت پایدار جمهوری اسلامی است که تاکنون نتوانسته اند به هدف خود دست یابند و این چندمین بار است که تیم های انتحاری اعزامی از رقه سوریه و یا موصل عراق برای انجام عملیات انتحاری به کشورمان اعزام می شوند و مورد ضربت نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار می گیرند که آخرین آن در کرمانشاه بود.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات روز گذشته اعلام کرد یکی از هسته های وارداتی گروهک تروریستی داعش به سرکردگی یکی از امرای منطقه ای این گروه در غرب کشور شناسایی و مورد ضربه قرار گرفت که در این عملیات چهار نفر از اعضای گروهک به هلاکت رسیدند.
انجام عملیات های تروریستی در مراکز جمعیتی و مذهبی شهرهای عمقی کشور از اهداف تروریستی این گروه بوده است.

** تشکیل مجلس ملی مردمی یمن آغاز مرحله جدیدی از موفقیت های محور مقاومت است
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره موضع گیری اخیر روسیه در قبال مجلس ملی مردمی یمن و به رسمیت شناختن این مجلس اظهار داشت: ایران نیز حمایت خود را در اولین لحظات از پارلمان جدید مردمی یمن که با اکثریت مردم تشکیل شد، اعلام کردیم و از این نمایندگان دعوت کردیم که در صورت امکان به ایران سفر کنند.
بروجردی ادامه داد: به نظر می رسد که این کار مرحله جدیدی از موفقیت های محور مقاومت و حوثی ها در یمن علیرغم همه حملات نظامی ددمنشانه آل سعود که علیه مردم یمن و برخلاف همه قوانین بین المللی صورت می گیرد، است.
وی خاطر نشان کرد: حوثی ها به دنبال این هستند که در کنار مذاکره با متجاوزان در کویت، فضا را به سمت کار سیاسی و مردمی ببرند و در کنار مقاومت مردمی در جبهه نظامی، مقاومت سیاسی را نیز شکل دهند.
سیام**9103**1429
کد N1395510

وبگردی