آفتاب

هشدار رسانه های کویت در خصوص موج مهاجرت مقیمان از این کشور

هشدار رسانه های کویت در خصوص موج مهاجرت مقیمان از این کشور

تهران-ایرنا- کاهش بهای نفت خام در بازارهای جهانی تاثیر منفی قابل توجهی بر درآمدهای کویت داشته و این مساله موجب شد دولت این کشور سیاست های ریاضتی همچون حذف یارانه سوخت و افزایش قیمت گاز را در پیش گیرد؛ موضوعی که به گفته کارشناسان با توجه به افزایش هزینه زندگی موج مهاجرت افراد مقیم کویت را در پی داشته است.

به گزارش ایرنا٬ دولت کویت قرار است پس از کش و قوس های فراوان و برگزاری جلسات کارشناسی با نمایندگان پارلمان، از اول ماه سپتامبرمیلادی (11شهریور) ٬قیمت بنزین را چهل درصد افزایش دهد.
این افزایش نرخ که احتمال می رود بالا رفتن قیمت کالاها و خدمات مصرفی را نیز در پی داشته باشد، ادامه زندگی را برای بسیاری از افراد مقیم کویت ناممکن می سازد.
بر اساس بررسی های به عمل آمده٬ شهروندان کویتی از عواقب افزایش قیمت بنزین مصون خواهند بود و دولت که با هدف صرفه جویی در هزینه ها مجبور به کاهش یارانه پرداختی بنزین شده است، باید با اعطای امتیازات مالی (احتمالا از طریق کوپن) چرخه هزینه های زندگی مجلل شهروندان کویتی را حفظ کند و در نهایت تنها افراد مقیم از این امر متضرر خواهند شد.
بر اساس آمار ارائه شده و طبق نرخ های جدید بنزین، خانوارهایی که درآمد آنها ٨٠٠ الی ١٧٠٠ دلار است ٬با توجه به هزینه های بالای خوراک و پوشاک و مسکن٬ امکان ادامه زندگی در کویت را نخواهند داشت و این موضوع با رویه دولت کویت طی سالیان اخیر مبنی بر کاهش تعداد خانواده های مقیم و افزایش تعداد کارگران همسو است.
دولت کویت در عین حال تلاش می کند با برگزاری دوره های آموزشی٬ بسیاری از جوانان این کشور را برای روی آوردن به حرفه های فنی و خدماتی که به شدت از آن روی گردان هستند٬ ترغیب کند اما با توجه به بافت زندگی مجلل شهروندان کویتی٬ تغییر این رویه امری بسیار دشوار به نظر می رسد.
شهروندان کویتی در حال حاضر سی درصد کل جمعیت چهار میلیون نفری این کشور را تشکیل می دهند که دولت از این امر نگران بوده و قصد دارد با کاهش تعداد مقیمان٬ درصد جمعیت شهروندان را تا چهل درصد افزایش دهد.
خاورم**320**2041**
کد N1395457

وبگردی