آفتاب

درخواست کره شمالی برای راه اندازی دفتر ایرنا در پیونگ یانگ

درخواست کره شمالی برای راه اندازی دفتر ایرنا در پیونگ یانگ

تهران - ایرنا - سفیر کره شمالی در ایران در دیدار با مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی خواستار راه اندازی دفتر ایرنا در پیونگ یانگ یایتخت کشورش شد.

به گزارش ایرنا، این درخواست روز سه شنبه در جریان دیدار 'کانگ سام هیون' سفیر جمهوری دمکراتیک خلق کره با محمد خدادی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی ( ایرنا) و بازدید از ایرنا صورت گرفت.
خبرگزاری جمهوری اسلامی هم اکنون در بیش از 20کشور خبرنگار داشته و با بیش از 70 خبرگزاری جهان مبادلات خبری انجام می دهد.
'سام هیون' در این دیدار با اشاره به جایگاه ایرنا در داخل و خارج از کشور گفت: خبرگزاری دولتی کره شمالی و دیگر رسانه های این کشورعلاقمندند تا همکاری های رسانه ای مستقیم با ایرنا داشته و این همکاری ها را گسترش دهند.
وی با بیان اینکه رابطه ایران و کره شمالی یک رابطه سنتی و تاریخی است و نسل جدید باید درجریان این همکاری ها و سوابق از طریق رسانه ها قرار گیرند، ادامه داد: مردم کره شمالی در شرایط سختی مانند جنگ ایران و عراق و زلزله در کنار مردم ایران بوده و با این کشور همکاری داشتند.
سفیر کره شمالی در ایران با استقبال از پیشنهاد مدیرعامل ایرنا برای ایجاد خط ارتباطی خبری و عکس بین ایرنا و خبرگزاری دولتی کره شمالی(kcna) گفت: ما می توانیم میزبان گروههای خبرهای ایرنا برای تهیه گزارش، خبر و مصاحبه با مقامات کشورمان باشیم.
وی با دعوت از مدیرعامل ایرنا برای سفر به کره شمالی همچنین از دعوت رئیس خبرگزاری کره شمالی به ایران استقبال کرد وگفت: این سفر در زمان مناسب انجام می شود.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز دراین دیدار با ارایه گزارشی از فعالیت های ایرنا در داخل و خارج از کشور گفت: ایرنا در سال های اخیر عمده فعالیت خود را بر محور توسعه شبکه های اجتماعی قرار داده تا تاثیرگذاری خود را نیز افزایش دهد.
محمد خدادی با بیان اینکه ایرنا و خبرگزاری رسمی کره شمالی قرارداد همکاری دارند، ادامه داد: خبرگزاری جمهوری اسلامی آماده است تا مناسبات خبری خود را با خبرگزاری کره شمالی گسترش دهد و همکاری ها افزایش یابد.
وی با تاکید براینکه تبادل اطلاعات به همکاری بین کشورها کمک می کند، گفت: ایرنا علاقمند است تا خبروعکس ازکره شمالی داشته باشد و این اقدام با اعزام تیم های خبری و عکاسی توسعه یابد.
وی به گسترش مبادلات رسانه ای ایرنا با کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت:علاقمندیم تا این ارتباطات و مبادلات ازبعد خبری با کره شمالی نیز انجام شود.
ایرنا (IRNA) و کی سی ان ای(KCNA) از سال 1357تاکنون سابقه همکاری خبری دارند.
آساق**
کد N1395379

وبگردی