آفتاب
ولایتی در دیدار با معاون صدر اعظم اتریش:

تحولات منطقه پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است

تحولات منطقه پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی است

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: وضعیت دنیا به طور عام و منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا به طور خاص نسبت به گذشته پیچیده‌تر و مشکل‌تر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در دیدار با آقای «میشائیل اشپیندل اِگر» معاون صدراعظم اتریش در محل مرکز مطالعات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد، اظهار داشت: هر فراز و نشیبی که تاکنون ایران داشته، اتریش روند ارتباط خودش را با ایران حفظ کرده است. بنابراین ما در همه حوزه‌ها با اتریش در ارتباط نزدیک کاری و دوستانه قرار داشته و داریم.

وی گفت: وضعیت دنیا به طور عام و منطقه آسیای غربی و شمال آفریقا به طور خاص نسبت به گذشته پیچیده‌تر و مشکل‌تر شده است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دنیای دوقطبی تمام شده و معلوم نیست الان دنیا به چه سمتی می‌رود، تک‌قطبی که حتماً نیست ولی شاید چندقطبی باشد و ما نمی‌توانیم بگوییم چند قطبی است.

ولایتی با بیان اینکه تحولاتی که ظرف چند هفته اخیر اتفاق افتاد، کاملاً تا چند ماه پیش غیرقابل پیش‌بینی بود، افزود: ما نمی‌توانیم پیش‌بینی کنیم که در ترکیه چنین اتفاقاتی بیفتد، تحولات ترکیه هم در اروپا و هم در غرب آسیا تأثیرگذار بوده و است.

وی ادامه داد: معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی در حال تغییر است و نمی‌دانیم که موازنه‌های سیاسی آینده چگونه خواهد شد.

مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری تصریح کرد: با تجربه‌ترین سیاستمداران هم در وضعیت فعلی نمی‌توانند پیش‌بینی کنند که تحولات سیاسی در چند هفته آینده به کدام سمت خواهد رفت.

ولایتی تاکید کرد: هر تصمیم سیاسی احتیاج به احتیاط بیشتری دارد لذا این نوع گفتگو و تبادل نظرها بسیار ضروری است و ضرورت دارد که فاصله این گفتگوها به طور خاص بین مؤسسات مطالعاتی کشورها کمتر شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: یک سال پیش کسی نمی‌توانست فکرش را کند که آنچه در سوریه پیش آمده، همان چیزی است که در وضعیت فعلی می‌بینیم و برای هیچ‌کس تحولات اخیر قابل پیش‌بینی نبود.

ولایتی در پایان گفت: وضعیت کریمه و اوکراین در دو، سه سال پیش به این نحو قابل پیش‌بینی نبود که چنین وضعیتی برای آنها اتفاق بیافتد.

کد N1395313

وبگردی