آفتاب

ورود توپخانه ائتلاف بین‌المللی به عملیات موصل

ورود توپخانه ائتلاف بین‌المللی به عملیات موصل

ایسنا نوشت: فرماندهی نیرهای پیشمرگ در شرق و جنوب موصل اعلام کردد که توپخانه نیروهای خارجی برای اولین بار در عملیات میدانی علیه داعش در شرق موصل شرکت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری سومریه نیوز، فرماندهی نیروهای پیشمرگ در مناطق خازر و مخمور اظهار داشت: مرحله اول عملیات دشت نینوا با کشته شدن بیش از 100 داعشی و بازپس گیری 12 روستا و کنترل بر پل استراتژیک الکویر پایان یافت.

بنا بر اعلام این منبع، توپخانه ائتلاف ضد داعش که تحت امر آمریکاست به شکل مستقیم علیه مواضع داعش دست به اقدام زده است. در عملیات روز گذشته تفنگداران دریایی آمریکا نیز در خط مقدم حاضر بودند که پنتاگون می‌گوید کار آنها تنها مشورت دادن و تعیین اهداف برای حملات هوایی بوده است.

در همین حال با بالا گرفتن درگیری کردها با داعش ده‌ها خانواده عراقی از روستاهای واقع در شرق شهر موصل گریخته‌اند و به غرب رودخانه الخازر، محل استقرار پیشمرگ‌ها رفته‌اند. تعداد این افراد نزدیک به 400 تن اعلام شده است.

از سوی دیگر یک منبع امنیتی اظهار داشت، نیروهای ارتش عراق موفق شدند حمله پنج انتحاری داعش علیه یکی از پایگاه های ارتش در شهر المشاهده، در 50 کیلومتری شمال بغداد را خنثی سازند.

به گفته این منبع ارتش با عوامل انتحاری درگیر و موفق شد سه تن از آنها را از پای درآورده و عملیات آنها را ناکام بگذارد، اما یکی از انتحاری ها اقدام به منفجر کردن خود کرده که کشته یا زخمی برجای نگذاشت و عامل انتحاری پنجم نیز موفق به فرار شد.

52310

کد N1395288

وبگردی