آفتاب

صدور گذرنامه الکترونیکی٬ شرط اتحادیه اروپا برای لغو روادید شهروندان کویتی

صدور گذرنامه الکترونیکی٬ شرط اتحادیه اروپا برای لغو روادید شهروندان کویتی

تهران-ایرنا- دولت کویت در راستای جلوگیری از جعل گذرنامه و جلب رضایت اتحادیه اروپا ٬ جهت معافیت شهروندان این کشور از روادید سفر به قاره سبز ٬اقدام به صدور گذرنامه الکترونیکی نمود.

به گزارش ایرنا٬ این نوع گذرنامه ها با ضوابط تعیین شده از سوی سازمان بین المللی هوانوردی مطابقت داشته و مهم ترین هدف وزارت کشور کویت از صدور آن٬ تامین شرایط لازم جهت معافیت اتباع این کشور از اخذ ویزای ورورد به اروپا موسوم به شینگن است.
اتحادیه اروپا پیش از این اتباع امارات متحده عربی و عمان را از اخد روادید معاف کرده بود و دولت کویت نیز در فضای رقابت داخلی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس٬ مصرانه به دنبال تحقق این مهم برای شهروندان خود است.
مرزوق الغانم رئیس مجلس امت کویت در سفر اخیر خود به سوئیس٬ مذاکرات زیادی را با سران اتحادیه اروپا جهت معافیت اتباع کویتی از اخذ روادید شینگن صورت داد اما این اتحادیه به دلیل سابقه منفی تعدادی از اتباع کویت در زمینه فعالیت های تروریستی و همچنین نبود استانداردهای لازم در گذرنامه های این کشور٬ با این امر مخالفت کرد.
مسئولان وزارت کشور کویت همچنین پیش از صدور گذرنامه های الکترونیکی جدید از هر فرد متقاضی٬ انگشت نگاری می کنند تا ضریب امنیت بالا در صدور گذرنامه حفظ شود.
خاورم**320**2041**
کد N1395279

وبگردی