آفتاب
وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد:

سندحل مشکلات پناهجویان افغان درمنطقه واروپا تدوین می شود

سندحل مشکلات پناهجویان افغان درمنطقه واروپا تدوین می شود

کابل - ایرنا - وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرد که در نشستی با حضور نمایندگان کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان و سازمان بین المللی مهاجرت، مسایل پناهجویان را به ویژه در کشورهای ایران و پاکستان مورد بررسی قرار داده است.

به گزارش ایرنا، در گزارش این وزارتخانه که روز چهارشنبه منتشر شده، آمده است که این نشست با هدف تدوین یک سند واحد در باره مسائل مرتبط با مهاجران افغان در کشورهای ایران و پاکستان، برگزار شده و در ضمن آن، مشکلات پناهجویان افغان در کشورهای اروپائی نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.
براساس این گزارش، در این نشست همچنین نمایندگی دفتر سازمان ملل در افغانستان «یوناما»، نمایندگان وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان و وزارت دارائی افغانستان، حضور داشته اند و به دنبال تهیه برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت در ارتباط با مهاجران افغان هستند.
این گزارش افزوده است که «نصیراحمد اندیشه» معاون وزارت امور خارجه افغانستان در این نشست گزارشی از اقدام های این وزارتخانه برای یافتن راه حل در باره چالش های مهاجران افغان در ایران و پاکستان و نیز شهروندان پناهجوی اتباع افغانستان در کشورهای اروپائی ارائه داد.
براساس این گزارش، شرکت کنندگان در این نشست بر سر وضعیت مهاجران و پناهندگان افغان در کشورهای مختلف به ویژه پاکستان و ایران، بحث و تبادل نظر کردند.
وزارت خارجه افغانستان گفته است که همکاری سازمان های بین المللی برای حل مسائل مهاجران افغان در کشورهای منطقه و کشورهای اروپائی، مهم بوده و این نشست ها ادامه خواهد داشت.
بیش از 6 میلیون تن از اتباع افغان در کشورهای ایران و پاکستان زندگی می کنند و کمتر از یک میلیون تن دیگر به کشورهای اروپائی عزیمت کرده اند که مقام های اروپائی اعلام کرده اند به دلیل عزیمت پناهندگان به کشورهای اروپائی با بحران مواجه شده اند.
«انگلا مرکل» صدر اعظم المان تصریح کرده است که افغان ها امیدی به صدور روادید اقامت در این کشور نداشته باشند و آنان می توانند در مناطق امن افغانستان به زندگی خود ادامه دهند.
اساق**1610**1590
کد N1394989

وبگردی