آفتاب
اسکای نیوز:

کردهای سوریه به 200 خودروی داعشی ها اجازه فرار به سمت ترکیه را دادند

کردهای سوریه به 200 خودروی داعشی ها اجازه فرار به سمت ترکیه را دادند

تهران- ایرنا- یک منبع نظامی در شهر منبج گزارش داد که گروه تروریستی – تکفیری داعش پس از شکست در شهر منبج در شمال سوریه با استفاده از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی از این شهر به سمت مرزهای ترکیه فرار می کنند.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز عربی، این منبع که نامش ذکر نشده افزود که روز گذشته (سه شنبه) نیروهای دمکراتیک کرد – عربی سوریه به 200 خودروی داعشی ها به دلیل اینکه در این خودروها غیرنظامیان حضور داشتند اجازه داده شد که از شهر خارج شوند.
این منبع همچنین گزارش داد که شمار زیادی از تروریست های داعش از شهر منبج به داخل مرزهای ترکیه فرار کرده اند اما هنوز شماری از آنها در این شهر و داخل مرزهای سوریه هستند.
از سوی دیگر 'کریس گارور' سخنگوی نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا گفت که فرماندهان عملیات منبج با توجه به اینکه گروه تروریستی داعش غیرنظامیان را با خود به همراه داشت اجازه دادند که این خودروها از شهر خارج شوند.
نیروهای دموکراتیک کرد و عرب سوریه دهه اول خرداد با پشتیبانی ائتلاف بین المللی پیشروی به شهر منبج را آغاز کردند و به سرعت مناطق اطراف آن را در اختیار گرفتند اما هنگام ورود به شهر، از بیم به خطر افتادن جان غیرنظامیان از سرعت عملیات خود کاستند؛ خبر آزادی کامل شهر منبج بامداد روز شنبه(23 مردادماه) منتشر شد.
از دست رفتن کنترل شهر منبج که گلوگاه داعش در سوریه محسوب می شد، ضربه بزرگی به داعش و روند انتقال تدارکات برای این گروه از مرز ترکیه وارد کرد.
خاورم**9366**1566
کد N1394954

وبگردی