آفتاب
در جلسه علنی امروز صورت گرفت؛

مخالفت مجلس با یک فوریت طرح «توسعه دیپلماسی انقلابی»

مخالفت مجلس با یک فوریت طرح «توسعه دیپلماسی انقلابی»

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی فوریتی طرح «الزام وزارت خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی» مخالفت کردند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس یک فوریت طرح «الزام وزارت خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی» در دستور کار قرار گرفت که پس از سخنان کاظم جلالی به عنوان طراح و اظهارنظر نمایندگان موافق و مخالف، مجلس با فوریت این طرح مخالفت کرد.

به این ترتیب طرح «الزام وزارت خارجه به توسعه دیپلماسی انقلابی» به صورت عادی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بررسی می‌شود.

کاظم جلالی نماینده مردم تهران در توضیح ضرورت پیگیری این طرح به طرح‌ها و لوایح انباشته شده در کنگره آمریکا برای مقابله با جمهوری اسلامی در دوران پسابرجام اشاره کرد و گفت: در این طرح‌ها و لوایح چند اولویت مدنظر آمریکایی‌ها قرار گرفته که نیروی قدس سپاه پاسداران، حزب‌الله و محور مقاومت، هوافضا و صنایع موشکی وزارت دفاع، نظام بانکی و افراد و نهادهای وابسته به دفتر رهبری از جمله این اولویت‌ها هستند.

وی به پیگیری بیش از ۵۰ لایحه در آمریکا علیه جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: در این شرایط باید دست وزارت خارجه را باز بگذاریم که با نهادهای محور مقاومت همکاری گسترده‌تری داشته باشند.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه نماینده مردم اسلام‌آباد غرب و عضو کمیسیون امنیت ملی نیز در مخالفت با یک فوریت این طرح، با تاکید بر اینکه ما مخالف اقدام انقلابی علیه آمریکایی‌ها نیستیم، اظهار داشت: در این مجلس قوانین مختلفی به صورت جزئی تصویب شده است، اما اجرا نشده و گزارشی هم از روند اجرای آنها داده نشده است.

وی تصریح کرد: از جمله این قوانین می‌توان به قانون الزام دولت به پیگیری حقوق ایرانیان قربانیان ترور، قانون الزام دولت به پیگیری حقوق ایرانیان قربانی سلاح‌های شیمیایی و در نهایت قانون پیگیری حقوق ایرانیان قربانی نقض حقوق بشر در کشورهای اشغال شده اشاره کرد.

فلاحت‌پیشه افزود: در رابطه با گزارش‌های سه ماهه برجام هم چه کار عملیاتی صورت گرفته است!؟

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: می‌دانیم که ۵۲ قانون و قطعنامه پس از برجام علیه ایران تصویب شده است، اما ابتدا باید تکلیف قوانین قبلی را معلوم کنیم، سپس به سراغ قانون جدید برویم.
 

کد N1394949

وبگردی