آفتاب

سازمان پزشکان بدون مرز: عربستان دروغ می گوید

سازمان پزشکان بدون مرز: عربستان دروغ می گوید

تهران- ایرنا- سخنگوی سازمان پزشکان بدون مرز با دروغگو دانستن عربستان، ادعاهای احمد العسیری سخنگوی ائتلاف عربی را پوچ دانسته و تاکید کرد که متجاوزان با داشتن نقشه دقیق بیمارستان های یمن٬ آن را بمباران می کنند.

به گزارش شبکه خبری یمنی المسیره٬ سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که مزدوران عربستانی نیز با توجیه این بمباران ها وکشتار دهها شهروند از جمله کودکان طی دو هفته اخیر٬ در حقیقت همدست آن ها محسوب می شوند .
براساس این بیانیه ، متجاوزان عربستانی با بمباران مناطق شهری ٬به مجازات یکی پس از دیگری جنایت انجام می دهند؛ دهها تن را در بمباران های دو هفته گذشته کشته و به مدارس و بیمارستان پزشکان بدون مرز هم رحم نکردند.
این بیانیه افزود: شکی نیست که عربستان مناطق مسکونی را هدف قرار داده وعمدا بیمارستان ها از جمله بیمارستان های سازمان ملل را که نقشه آنها را در دست دارد٬ دقیقا بدون هیچ اشتباهی هدف حملات خود قرار می دهد.
بر اساس این بیانیه ،توجیه های عربستان٬ زشت تر و بدتر از خود جنایت است ٬ آن ها با نفی ارتکاب این جنایت ها ٬دست به جنایت های جدیدتری می زند وآنچه رخ می دهد عمدی بوده و کوچکترین اشتباهی در آن وجود ندارد.
مزدوران عربستانی از جمله بن دغر نیز با توجیه این جنایات همدستی خود را با عربستان در ارتکاب این جنایات ثابت وزمینه را برای جنایت بعدی فراهم می سازند.
این بیانیه افزود: مزدوران عربستانی با فرار از زیر بار مسئولیت، دادن نقشه بیمارستان ها به دشمن متجاوز را تکذیب نموده ومانع تشکیل کمیته تحقیق درباره این جنایات می شوند اما آیا مزدورانی که برای توجیه جنایت های عربستان تلاش می کنند٬ می توانند برای مجازات آنها گام بردارند؟
جنایت های عربستان در یمن طی روزهای گذشته به ویژه بمباران مدرسه قرآنی در صعده وبیمارستان در حجه یمن در سایه سکوت بین المللی وچشم پوشی سازمان ملل٬ منجر به کشته شدن ده ها کودک و زن شده است.
خاورم**1453**2041**
کد N1394913

وبگردی