آفتاب

پاکستان برای حل بحران کشمیر، پا پیش گذاشت

پاکستان برای حل بحران کشمیر، پا پیش گذاشت

ایرنا نوشت: پاکستان برای حل مسئله کشمیر از طریق گفت و گو اعلام آمادگی کرد

 قائم مقام وزیر پاکستان که اخیرا با ارسال نامه ای به همتای هند خود، از دهلی نو برای گفت و گو درخصوص مسئله کشمیر دعوت کرده بود، بار دیگر آمادگی کشورش را برای گفت و گو با هند درخصوص مسئله کشمیر مورد تاکید قرار داد.

'اعزاز احمد چودری' روز چهارشنبه در گفت وگویی اعلام کرد: پاکستان آماده مذاکره است اما هند حاضر به انجام تعهدات خود در باره مسئله کشمیر نیست.

وی گفت که جامعه جهانی از آمادگی پاکستان برای گفت و گو با هند حمایت کرده است.
به گفته اعزاز احمد چودری، مسئله کشمیر، مهم ترین موضوع برای انجام هرگونه مذاکره میان هند و پاکستان است و مسئله این منطقه باید طبق خواسته مردم آن و قطعنامه های سازمان ملل حل و فصل شود.

این مقام پاکستانی گفت که هند 700 هزار نفر از نیروهای مسلح خو را در کشمیر مستقر کرده و مدتی است سخت گیری ها علیه مردم بی گناه کشمیر را به مراتب تشدید کرده است.

پاکستان پیش از این نیز نامه های جداگانه به اتحادیه اروپا، سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی نوشته و خواهان اقدام این نهادها و اتحادیه ها برای متوقف کردن خشونت در کشمیر شده بود.

اسلام آباد معتقد است اجرای کامل قطعنامه های قدیمی شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر ضرورت تعیین سونوشت کشمیر بدست مردم این منطقه، تنها راه خاتمه دادن به مسئله کشمیر است.

براساس گزارش رسانه های پاکستان، درگیری های خونین درکشمیر همچنان ادامه دارد و روز گذشته نیز شش نفر دیگر از مردم این منطقه در درگیری با نیروهای مسلح هند جان خود را از دست دادند. تعداد قربانیان درگیری های کشمیر که از بیش از یک ماه اخیر آغاز شده، به حدود 80 نفر رسیده است.

52310

کد N1394819

وبگردی