آفتاب
فرمانده تیپ ۶۵ نوهد در گفتگو با مهر:

عملیات کوهستان سخت ترین قسمت مسابقات نظامی روسیه بود

عملیات کوهستان سخت ترین قسمت مسابقات نظامی روسیه بود

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد عملیات کوهستان را یکی از سخت ترین قسمت های مسابقات نظامی روسیه برشمرد و گفت: با درخشش کارکنان غیور نیروهای مسلح موفق به کسب دیپلم اراده آهنین شدیم.

 امیر سرتیپ دوم ستاد نوذر نعمتی فرمانده تیپ ۶۵ نیروهای ویژه هوابرد و سرپرست تیم عملیات کوهستان اعزامی به مسابقات نظامی روسیه در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به جدید بودن رشته کوهستان در این مسابقات گفت: در این مسابقات علاوه بر صعود به قله آلوارس، ۲۵ ماموریت خاص کوهنوردی و ۱۲۰ کیلومتر راهپیمایی و کوهپیمایی را دور حلقه آلوارس انجام دادیم.

وی افزود: در طول این مسیر ۱۲۰ کیلومتری شش مرتبه عبور از رودخانه، شش مرتبه سقوط با وسایل و کارگاه های خاص کوهنوردی و ۶ مرتبه سقوط بر روی برف و یخ را داشتیم که به همین میزان صعود نیز به همراه داشت.

فرمانده تیپ ۶۵ نوهد عملیات کوهستان را یکی از سخت ترین مسابقات این دوره برشمرد و اظهار داشت: تیم اعزامی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در بین همه تیم های شرکت کننده بدلیل دقت بالا، خطای کم، کار ایمن و تیمی عمل کردن بعنوان تیم برتر اراده آهنین مسابقات روسیه ۲۰۱۶ انتخاب شد.

سرپرست تیم عملیات کوهستان اعزامی به مسابقات نظامی روسیه گفت: با توجه به حضور ما در این مسابقات با اطلاع کم از کیفیت مسابقات و با درخشش کارکنان غیور نیروهای مسلح موفق به کسب دیپلم اراده آهنین شدیم که این موفقیت را به ملت بزرگ ایران تقدیم می کنیم.

کد N1394786

وبگردی