آفتاب

'اشرف غنی' و 'عبدالله' امروز دیدار می کنند

'اشرف غنی' و 'عبدالله' امروز دیدار می کنند

کابل - ایرنا - «محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری و «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی دولت افغانستان کمتر از یک هفته پس از علنی شدن اختلاف ها میان آنان، قرار است امروز چهارشنبه با یکدیگر گفت وگو کنند.

یک منبع مطلع در دولت که خواست نامش ذکر نشود ، به خبرنگار ایرنا در کابل گفت که رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت افغانستان امروز درباره مسایل مطرح شده در روزهای اخیر در کاخ ریاست جمهوری با هم گفت وگو خواهند کرد.
اختلاف ها میان رئیس جمهوری و رئیس اجرایی از روز پنجشنبه هفته گذشته بعد از انتقادهای عبدالله از اشرف غنی در جمع شماری از جوانان افغان علنی شد.
عبدالله در سخنان خود رئیس جمهوری را به نادیده گرفتن توافق نامه سیاسی متهم کرد و افزود که اشرف غنی نابردبار است و حتی به وزیران کابینه اجازه حرف زدن نمی دهد و کسی که چنین ویژگی هایی داشته باشد، شایسته ریاست نیست.
ریاست جمهوری افغانستان یک روز بعد با انتشار اطلاعیه ای با ابراز تاسف از اظهارات رئیس اجرایی اعلام کرد که بزودی بحث های جدی در این مورد صورت خواهد گرفت و سپس اشرف غنی در سخنان خود تصریح کرد که صبر و حوصله از ویژگی های رهبری است و افغانستان مملکت «زورگویی» و «دیکتاتوری» نیست.
پیشتر اعلام شده بود که رئیس جمهوری و رئیس اجرایی دولت افغانستان روز شنبه دیدار می کنند، اما منابع افغان گفتند که اشرف غنی گفته است که درحال حاضر سرگرم جنگ هلمند است و در فرصتی مناسب عبدالله را برای گفت وگو احضار خواهد کرد.
عبدالله در روزهای گذشته با شماری از متحدان خود گفت و گوهائی انجام داده و اعلام کرده است که دیگر در قبال نادیده گرفتن توافق نامه سیاسی توسط رئیس جمهوری سکوت نخواهد کرد و دو سال مصلحت اندیشی کرده و دیگر «مصلحت اندیشی» را کنار خواهد گذاشت.
اساق**1610**1392
کد N1394785

وبگردی