آفتاب

دیدار معاذ الخطیب و خالد مشعل با معاون وزیر خارجه روسیه در دوحه

دیدار معاذ الخطیب و خالد مشعل با معاون وزیر خارجه روسیه در دوحه

تهران- ایرنا- معاذ الخطیب رئیس اسبق ائتلاف مخالفان سوری و خالد مشعل رئیس دفتر سیاسی حماس روز سه شنبه با میخائیل بوگدانف معاون وزیر خارجه روسیه در دوحه دیدار کردند.

به گزارش شبکه خبری الجزیره، بوگدانف در دیدار الخطیب با وی ٬بر خواست کشورش برای وحدت اراضی سوریه و ضرورت از سرگیری مذاکرات بر اساس قوانین بین المللی تاکید کرد.
شبکه الجزیره گزارش داد که این دیدار نتیجه تازه ای در بر نداشت به جز اینکه یک مقام روسی تاکید کرد که یک توافق روسی - ترکی برای منع گسترش منطقه کُردستان با «بستن مرزها به روی تروریست ها توسط ترکیه» حاصل شده است.
الخطیب گفت که این دیدار به خواست طرف روسی بوده و این حق همه مردم سوریه است که به دنبال راه حل برای بحران این کشور باشند و از همه فرصت ها و دیدارها به نفع سوریه استفاده کنند.
معاون وزیر خارجه روسیه همچنین با خالد مشعل نیز دیدار کرد و در این دیدار آخرین تحولات فلسطین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
قرار است بوگدانف پس از دوحه به اردن برود و با مقام های اردنی و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار کند.
میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه روسیه روز دوشنبه به رسانه های این کشور گفت روز سه شنبه (فردا) با نمایندگان سوری مخالف دولت سوریه در دوحه پایتخت قطر دیدار می کند.
ارتش سوریه با حمله های پی درپی زمینی و پوشش گسترده هوایی و توپخانه ای، تلاش می کند عملیات ترمیم «شکاف در جبهه الراموسه» را درحالی ادامه دهد که عناصر مسلح تروریست درصددهستند ازشوک ناتوانی میدانی گروهک «جیش الفتح» برای پیشروی خارج شوند.
خاورم**9366**2041**
کد N1394757

وبگردی