آفتاب
تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی در ستور کار مجلس قرار گفت؛

حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ تفکیک شد

حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ تفکیک شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات و جزئیات طرح تفکیک حوزه های انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در استان آذربایجان غربی را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی بررسی طرح اصلاح جدول قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس شورای اسلامی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

در این طرح، نمایندگان خواستار تفکیک حوزه های انتخابی میاندو آب از شاهین دژ و تکاب بودند.

محبی نیا نماینده مردم شاهین دژ، میاندوآب و تکاب در دفاع از این طرح از جلسه ائمه جمعه این شهرستان با وزیر اطلاعات در شب گذشته خبر داد.

لاریجانی نیز در پاسخ به اخطار یکی از نمایندگان مبنی بر مغایرت این طرح با اصل ۷۵ قانون اساسی گفت: آقای مقیمی معاون وزیر کشور در این خصوص اعلام کردند که تشکیلاتی اضافه نمی شود و ایراد اصل ۷۷ ندارد.

نمایندگان با ۱۲۹ رای موافق، ۶۶ رای مخالف، ۱۴ رای ممتنع از مجموع ۲۳۹ نماینده حاضر در مجلس، کلیات این طرح را به تصویب رساندند.

در ادامه، ماده واحده این طرح نیز به تصویب رسید. بر این اساس حوزه انتخابی میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در استان آذربایجان غربی موضوع جدول حوزه های انتخابیه مجلس شورای اسلامی در قانون تعیین محدوده حوزه های انتخاباتی مجلس و تعداد نمایندگان آنها به شرح زیر اصلاح می شود:

حوزه انتخابیه میاندوآب و شاهین دژ و تکاب که دو نماینده دارد به دو حوزه مستقل زیر تقسیم می شود:

الف: حوزه انتخابیه میاندوآب شامل شهرستان میاندوآب-بخش مرکزی- بخش باروق – بخش مرحمت آباد به مرکزیت شهر میاندوآب با یک نماینده

ب: حوزه انتخابیه شاهین دژ و تکاب متشکل از شهرستان شاهین دژ شامل شهر شاهین دژ – بخش مرکزی- بخش کشاورز و شهرستان تکاب شامل شهر تکاب – بخش مرکزی- بخش تخت سلیمان به مرکزیت شهر تکاب با یک نماینده.

ماده واحده این طرح نیز با ۱۲۴ رای موافق، ۵۶ رای مخالف و ۱۷ رای ممتنع از مجموع ۲۳۶ نماینده حاضر در مجلس به تصویب رسید.

به گزارش مهر، این طرح در مجلس نهم نیز مطرح شد اما به تصویب نمایندگان نرسید.

قاضی پور نماینده ارومیه از مخالفان جدی این طرح بود که در جلسه علنی امروز در مخالفت صحبت نکرد.
 

کد N1394700

وبگردی