آفتاب
آمریکا فهرست جدید تحریم های حزب الله را آماده می کند

اعتراف صهیونیست ها به نقش خود در مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله لبنان

اعتراف صهیونیست ها به نقش خود در مجازات های مالی آمریکا علیه حزب الله لبنان

بیروت – ایرنا – رژیم صهیونیستی اعتراف کرد که دستگاه امنیتی این رژیم در هجمه بانکی آمریکا علیه حزب الله لبنان و اعمال تحریم ها و مجازات های مالی علیه اشخاص و موسسه های وابسته به حزب الله نقش داشته اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، رژیم صهیونیستی تایید کرد، هجمه بانکی آمریکا علیه حزب الله لبنان و پایگاه مردمی آن را که بانک های این کشور اجرا می کنند، توسط دستگاه امنیتی اسرائیل طراحی و در کنگره آمریکا به قانون تبدیل شده است.
« یوسی میلمان» نویسنده و کارشناس امور امنیتی و نظامی که به دستگاه امنیتی اسرائیل نزدیک است، چند روز قبل در گفت وگو با شبکه دهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از « قطع روابط بانک های لبنانی با حزب الله و موسسه های آن بعداز فشارهای سنگین اقتصادی آمریکا به عنوان یک پیروزی درخشان برای اسرائیل» یاد کرد.
وی فاش کرد که فشارهای آمریکا بر بانک های لبنانی برای قطع همکاری ها با حزب الله بعداز هماهنگی بسیار گسترده با دستگاه امنیتی اسرائیل صورت گرفته است.
میلمان افزود: دستگاه های امنیتی آمریکا و کشورهای غربی و اروپائی هم برای اینکه بانک های لبنانی ضرورت قطع روابط با حزب الله را درک کنند، تلاش و نقش آفرینی کردند.
این کارشناس صهیونیست خاطرنشان کرد: دستگاه های امنیتی اسرائیل و آمریکا در زمینه تحریم و مجازات بانکی و مالی حزب الله همکاری ، هماهنگی و به طور گسترده تبادل اطلاعات می کنند.
وی گفت که سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) یک واحد ویژه در خصوص اعمال تحریم ها و مجازات های مالی حزب الله ایجاد کرده است.
میلمان در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی « معاریو» هم گفت: دستگاه های امنیتی اسرائیل ، آمریکا و کشورهای غربی اطلاعات مربوط به حساب های بانکی و عملیات نقل و انتقال پول های حزب الله را جمع آوری و روی میز« آدم سوبین» وزیر دارای آمریکا قرار می دهند تا اقدامات لازم را انجام دهد.
این کارشناس صهیونیست افزود: باید شجاعت « ریاض سلامه » رئیس بانک مرکزی لبنان را ستود که مانند یک انتحاری عمل کرده و در مقابل تهدیدهای حزب الله ایستاده است
وی اضافه کرد: مقامات بانکی آمریکا و اروپا که با سلامه ملاقات کرده اند، می گویند که اگر جای او بودند نمی توانستند با آرامش بخوابند.
میلمان گفت: سلامه نامش در میان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری لبنان بود اما با اقدام علیه حزب الله این فرصت را از دست داد.

** آمریکا درصدد آماده کردن فهرست جدید تحریم های حزب الله است
روزنامه لبنانی الاخبار در گزارش دیگری به نقل از منابع نزدیک به « ریاض سلامه» رئیس بانک مرکزی لبنان و منابع امنیتی وابسته به گروه 14 مارس نوشت که مقامات آمریکائی درصدد آماده کردن فهرست جدیدی از اشخاص و موسسه های وابسته به حزب الله لبنان برای تحمیل تحریم ها بر آنها هستند.
الاخبار به نقل از این منابع افزود: فهرست جدید تحریم ها به پیچیدگی سیاسی در لبنان و به ویژه در روابط بین حزب الله و رئیس بانک مرکزی لبنان منجر نخواهد شد بعدازآنکه همه بانک های لبنانی در اجرای سازوکارها منظم عمل کردند تا دایره مجازات ها گسترده تر و شامل اشخاص و موسسه هائی که شامل تحریم ها نیستند، نشود.
خاورم ** 1324
کد N1394634

وبگردی