آفتاب
به اتهام ارتباط مالی با جنبش «فتح الله گولن»؛

حمله همزمان پلیس ترکیه به ۴۴ شرکت در استانبول

حمله همزمان پلیس ترکیه به ۴۴ شرکت در استانبول

پلیس ترکیه در ادامه دستگیری های گسترده پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه، در یک عملیات همزمان با حمله به ۴۴ شرکت در شهر استانبول حدود ۱۲۰ مدیر اجرایی را بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری دویچه وله، پلیس ترکیه در ادامه دستگیریهای گسترده پس از کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه در این کشور، با یورش ناگهانی به ۴۴ شرکت در شهر استانبول حدود ۱۲۰ مدیر اجرایی را بازداشت کرد.

خبرگزاری دولتی ترکیه روز سه شنبه گزارش داد که پلیس این کشور به ۴۴ شرکتی که به حمایت مالی از جنبش «فتح الله گولن»- واعظ اسلامی ترک تبار مقیم آمریکا- متهم بودند، بطور همزمان حمله کرد.

گفتنی است که «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه فتح الله گولن را به تأسیس شبکه ای از مدارس، مؤسسات خیریه و کسب و کارها در داخل و خارج ترکیه به منظور نفوذ در درون دولت و ایجاد «یک ساختار موازی» برای دردست گرفتن کنترل کشور متهم می کند.  

این در حالی است که این واعظ مسلمان که از سال ۱۹۹۹ در آمریکا بسر می برد،‌ هرگونه نقش و دخالت در کودتای نافرجام پانزدهم ژوئیه را رد کرده است. با این وجود، اردوغان وعده داد تا درآمد کسب و کارهای متهم به ارتباط با گولن را قطع کرده و در ریشه کن کردن آنها با قاطعیت و بدور از هرگونه رحم و شفقتی عمل نماید.

شایان ذکر است که پس از کودتای نافرجام ترکیه، مقامات این کشور علاوه بر توقیف تعدادی از شرکتهای فعال در عرصه رسانه ای، چندین بازرگان را نیز به اتهام کمک مالی به جنبش گولن بازداشت کردند.

کد N1394582

وبگردی